شناسهٔ خبر: 67277974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره رضوانه در قائم شهر

جشنواره رضوانه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر و کانون خدمت رضوی مازندران در مدارس ابتدایی سما قائم شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، جشنواره رضوانه عنوان طرح فرهنگی "آشنایی با سیره امام رضا (ع) " است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر و کانون خدمت رضوی مازندران در مدارس ابتدایی سما قائم شهر برگزار شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در آئین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را یکی از برنامه‌های محوری دفاتر کانون‌های خدمت رضوی در استان نام برد که با مشارکت برخی از دستگاه‌ها و محبان امام رضا (ع) در طول سال برگزار می‌شود.

امامزاده جشنواره نقاشی رضوی را یکی از پنج طرح فرهنگی مورد تفاهم بین کانون‌های خدمت رضوی استان با دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر نام برد که جشنواره نقاشی رضوانه برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در دبستان‌های سمای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با موفقیت اجرا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر، تبیین و بهره گیری از سیره رضوی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها با امام رئوف را هدف اصلی جشنواره رضوانه نام برد.

هادیانی افزود: جشنواره نقاشی رضوانه، نخستین طرح فرهنگی پنج گانه مورد تفاهم این واحد دانشگاهی با کانون خدمت رضوی مازندران است که بین دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و سوم دبستان‌های سمای قائم شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر افزود: برای فراگیر شدن این طرح فرهنگی، جشنواره نقاشی رضوانه پاییز امسال در سطح مدارس سمای سراسر استان ودر سال آینده بین مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاداسلامی کشور برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره نقاشی رضوانه گفت در این جشنواره با توزیع کتاب راز نینا حدیثی از امام رضا (ع) بین ۴۰۰دانش آموز دبستان‌های سمای قائم شهر و مطالعه این کتاب توسط خانواده‌ها برای کودکان، دانش آموزان برداشت خود ازکتاب را به صورت نقاشی ترسیم کردند.

تقی پور افزود: در این طرح فرهنگی ۱۱۳ آثار نقاشی کودکان دبستان سما قائم شهر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از بین آنها ۱۶ اثر برتر انتخاب و برگزیده شدند. 

لازم به یادآوری است در پایان این جشنواره در آئینی با اهدای لوح سپاس و جایزه از منتخبان جشنواره رضوانه تقدیر شد.

نظر شما