شناسهٔ خبر: 21417667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفت مصدوم در سانحه تله کابین رامسر + فیلم

حادثه سقوط تله کابین در رامسر ، هفت مصدوم بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -
خارج شدن ریل کابین از کابل ، علت اولیه سانحه تله کابین رامسر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس هلال احمر رامسر گفت : این حادثه حدود ساعت 12 و 24 دقیقه روی داد و بر اثر آن 7 نفر مصدوم شدند.
آقای شیروانی افزود : 7 مصدوم شامل 4 آقا و 3 خانم این سانحه به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر منتقل شدند.

زکریا اشک‌پور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و  فوریت های پزشکی مازندران هم گفت: به محض وقوع این سانحه ، ماموران پایگاههای اورژانس رامسر ، کتالم ، چابکسر و پایگاههای هلال احمر چابکسر و رضی محله به محل‌ حادثه اعزام شدند و مصدومان را پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام سجاد رامسر منتقل کردند.

محمدتوحیدی۵۲ساله ، بهنام توحیدی۱۷ساله ، محمدامین مداحی۱۷ساله ، شایان مداحی۲۳ساله ، فرناز نظریه۲۳ ساله ، بهاره توحیدی۲۳ساله و رضوانه رستگاری 47 ساله  هفت مصدوم حادثه تله کابین هستند.

فرماندار رامسر هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : پس از خارج شدن ریل کابین از کابل و توقف آن ، کابین بعدی به شدت به کابین متوقف شده برخورد می کند.
آقای آزاد افزود: در این حادثه ، کابینها سقوط نکردند بلکه در ارتفاع با هم برخورد کرده اند.
به گفته وی سرنشینان کابینها با هم نسبت فامیلی دارند و از کرمان به رامسر سفر کرده اند.

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: مصدومان سانحه تله کابین رامسر در این بیمارستان تحت مراقبتهای پزشکی هستند.
دکتر اردشیر صارمی افزود:  5 نفر از مجروحان حادثه مداوا شده اند ، اما به علت وجود شکستگی در نواحی بینی و سر تا 24 ساعت باید تحت نظر پزشک باشند.
وی گفت : 2 مجروح دیگر که خانمهای 17 و 47 ساله هستند که یکی در ناحیه گردن احساس درد  و دیگری خونریزی داخل بافت مغز دارد که البته در هوشیاری هستند.  
به گفته دکتر صارمی بنا به درخواست مدیر تله کابین رامسر ، 2 خانم مصدوم این سانحه به بیمارستان پورسینای رشت منتقل می شوند.

تله کابین رامسر به عنوان بزرگ‌ترین تله کابین کشور از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با 40 کابین به طول 2 کیلومتر امتداد دارد.
این تله کابین متعلق به بخش خصوصی است. 
تله کابین رامسر در 5 کیلومتری غرب رامسر و 300 متری شهر چابکسر (استان گیلان) قرار دارد.
تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می‌کند.
این تله کابین با سرعت 3 متر بر ثانیه ، مسیر 2 هزار متری را در مدت 12 دقیقه طی می کند و تا ارتفاع 700 متری بالا می رود .

نظر شما