شناسهٔ خبر: 67277696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرس حوزه: رئیس جمهور آینده در تراز انقلاب و شهید رئیسی باشد

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مردم در انتخابات پیش‌ رو، رئیس جمهوری را انتخاب کنند که در تراز انقلاب اسلامی و شهید رئیسی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مسعود عالی چهارشنبه شب در یادواره "شهیدان خدمت" گرامیداشت رئیس جمهور شهید و همراهان که در محل هیات حسینی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر مشارکت در انتخابات دارند که باید همه افراد متدین خودشان در انتخابات شرکت و سایر افراد را هم دعوت به مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی با خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر، انتظارات مردم از ریاست جمهوری را افزایش داد گفت: لازم است مردم در انتخابات پیش‌رو رئیس جمهوری در تراز این شهید برای خدمتگزاری انتخاب کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه چیز به انتخاب ما بستگی دارد افزود: شهید رئیسی ریل گذاری خدمت را در کشور تغییر داد و با همه توان برای پیشرفت قطار انقلاب براساس ریل گذاری امامین انقلاب کار کرد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با حضور حداکثری در انتخابات، خط و جریان انقلاب اسلامی را در مسیر تحقق آرمان‌های آن حفظ کنند.

حجت الاسلام عالی گفت: شهید جمهور با این نوع خدمت انتظارات مردم از یک رئیس جمهور ایده آل را افزایش داد و ریاست قوه مجریه در دوره بعدی باید کسی باشد که بتواند مانند ایشان در مسیر پیشرفت گام بردارد.

وی افزود: وجود چالش‌ها و مشکلات در جامعه ناشی از انتخاب‌های ناصحیح است و باید در انتخاب رییس جمهور آینده کشور حساسیت بالایی داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: در مقطع حساس کنونی انتخابات بسیار مهم است و انتخابی نکنیم که ۱۰ سال کشور را به عقب برگردانیم.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی شهید زنده بود و در نهایت به شهادت رسید ادامه داد: اخلاص و بندگی خداوند خصوصیت بارز سید الشهدای خدمت بود، ظرفیت ایشان طوری بود که خداوند رزق او را شهادت قرار داد و همراهان وی نیز این گونه بودند.

حجت الاسلام عالی عنوان کرد: رئیس جمهور شهیدمان دغدغه‌اش این بود که رضایت خداوند را جلب کند و به قرب الهی برسد همچنین کاسبی و تجارتش بوی خداوند می‌داد.

وی با بیان اینکه حد و اندازه آدم‌ها به مقدار آرزوها و دغدغه‌هایشان است گفت: آیت الله رئیسی در ابتدای ریاست جمهوری یک ویرانه را تحویل گرفت؛ قطعی برق و گاز، تعطیلی واحدهای تولیدی، کشته‌های کرونایی و بدهی‌های فراوانی مالی و نبود فروش نفت مهمترین معضلات کشور در ابتدای تحویل دولت بود.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: رئیس جمهور شهید همه توان خود را برای رفع مشکلات مردم گذاشت و با خداوند متعال معامله کرد؛ او رکورد شهید رجایی را در ساده زیستی شکست، چراکه در دهه ۶۰ ساده زیستی در فضای جامعه بود اما الان ۴۰ سال از انقلاب گذشته است.

وی عنوان کرد: شهید جمهور فقر را چشیده بود و به جاهایی سفر می‌کرد که حتی فرمانداران نرفته بودند و واقعا در میدان بود، نصف حقوق را به خزانه برگرداند و سه سال در آستان قدس رضوی هیچ حقوقی نگرفت اما می‌گفتند امام رضا (ع) را جناحی و خرج خودت می‌کنی‌ و زخم زبان می‌زدند.

حجت الاسلام عالی گفت: آیت الله رئیسی به شدت پرتلاش، مردمی و بی‌حاشیه بود و مانند شهید بهشتی، مظلوم لذا همه‌چیز را با سعه صدر می‌شنید، شهید رئیسی به معنی واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

وی افزود: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان دیپلماسی عزتمند را برای کشور رقم زدند که باعث شده الان ایران یک ابرقدرت محسوب شود، عملیات وعده صادق قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند و بعد از ۶۰ سال هیچ کشوری نتوانست اسرائیل را بزند اما ایران این کار را علیرغم هفت لایه حفاظتی انجام داد و بعد اسرائیل هیچ غلطی نکرد و آمریکا هم گفت که ما نیستیم.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دولت گذشته زمان دیپلماسی التماسی و ذلت بود که می‌گفتند روی موشک‌ها مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌نویسید مذاکرات ما را به هم می‌زنید و بعد از شهادت آیت الله رئیسی در بسیاری از کشورهای جهان عزای عمومی اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه مهندسی قدرت از غرب به سمت شرق در حال انتقال است بیان کرد: براساس تحلیل کارشناسان سیاسی، آمریکا دیگر ابرقدرت نخواهد بود و مقام معظم رهبری خیلی قبل این موضوع را پیش‌بینی کردند.

حجت الاسلام عالی از آیت الله رئیسی به عنوان مظهر گفتمان انقلاب یاد کرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری ایشان، هم افزایی قدرت شرق رقم خورد و ایران در دولت سیزدهم به کنشگر بزرگ منطقه با دیپلماسی قوی تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر هم در این مراسم گفت: بنده به عنوان کسی که چهار دهه در حوزه اقتصاد کار می‌کنم، شاهد بودم در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی بهبود شرایط را داشتیم و اقتصاددانان همسو با دولت هم به این موضوع اذعان داشته‌اند.

سید محمدحسین زینلی افزود: اگر رئیس جمهور شهید نشده بود با بهبود شرایط اقتصادی، مردم در یک سال و نیم آینده رونق اقتصادی را در سفره‌های خودشان لمس می‌کردند.

وی گفت: در انتخابات پیش رو به گونه‌ای عمل کنیم که این روند کند نشود چراکه اگر این روند کند شود، همه ما ضرر خواهیم کرد.

یادواره شهیدان خدمت با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و شرکت کویر تایر در محل هیات حسینی بیرجند برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش در شب ولادت امام هشتم به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر رییس جمهور شهید و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، غروب سوم خرداد در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.

نظر شما