شناسهٔ خبر: 67278709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام عالی: با انتخاب غلط به ۱۰ سال قبل برنگردیم

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مهندسی قدرت از غرب به سمت شرق در حال انتقال است گفت: نباید انتخابی کنیم که ۱۰ سال کشور را به عقب برگردانیم، باید در نهایت فردی که روی آن به اجماع برسند را انتخاب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام مسعود عالی در یادواره شهیدان خدمت گرامیداشت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان با بیان اینکه اخلاص و بندگی خصوصیت بارز سید الشهدای خدمت بود اظهارداشت: ظرفیت شهید رئیسی به گونه‌ای بود که خداوند رزق او را شهادت قرار داد و همراهان وی نیز این گونه بودند. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهیدمان دغدغه‌اش این بود که رضایت خداوند را جلب کند و به قرب الهی برسد افزود: رئیس جمهور شهید همه توان خود را برای رفع مشکلات مردم گذاشت و با خداوند متعال معامله کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله شهید رئیسی در ساده زیستی رکورد شهید رجایی را هم زد چرا که در دهه 60 ساده زیستی در فضای جامعه بود اما الان 40 سال از انقلاب گذشته است افزود: آیت‌الله رئیسی به شدت پرتلاش، مردمی و بی‌حاشیه بود و مانند شهید بهشتی، مظلوم بود و همه‌چیز را با سعه صدر می‌شنید و به معنی واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

عالی، ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در ابتدای ریاست جمهوری یک ویرانه را تحویل گرفت؛ قطعی برق و گاز، تعطیلی واحدهای تولیدی، کشته‌های کرونایی و بدهی‌های فراوانی مالی و نبود فروش نفت مهمترین معضلات کشور در ابتدای تحویل دولت بود. 

وی گفت: شهید جمهور فقر را چشیده بود و به جاهایی سفر می‌کرد که حتی فرمانداران نرفته بودند و واقعا در میدان بود، نصف حقوق را به خزانه برگرداند و سه سال در آستان قدس رضوی هیچ حقوقی نگرفت اما به او می‌گفتند امام رضا (ع) را جناحی و خرج خودت می‌کنی‌ و زخم زبان می‌زدند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی شهید زنده بود و در نهایت به شهادت رسید افزود: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان دیپلماسی عزتمند را برای کشور رقم زدند که باعث شده الان ایران یک ابرقدرت محسوب شود، عملیات وعده صادق قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند و بعد از 60 سال هیچ کشوری نتوانست اسرائیل را بزند اما ایران این کار را علیرغم هفت لایه حفاظتی انجام داد و بعد اسرائیل هیچ غلطی نکرد و آمریکا هم گفت که ما نیستیم. 

عالی، از آیت‌الله رئیسی به عنوان مظهر گفتمان انقلاب و امامین انقلاب یاد کرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری ایشان، هم افزایی قدرت شرق رقم خورد و ایران به عنوان کنشگر بزرگ منطقه در دولت سیزدهم با دیپلماسی قوی تبدیل شد. 

وی انتخابات را از مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران دانست گفت:  مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر مشارکت در انتخابات دارند که باید همه افراد متدین خودشان در انتخابات شرکت و سایر افراد را هم دعوت به مشارکت کنند. 

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی با خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر، انتظارات مردم از ریاست جمهوری را افزایش داد گفت: لازم است مردم در انتخابات پیش‌رو رئیس جمهوری در تراز این شهید برای خدمتگزاری انتخاب کنند. 

عالی، با بیان اینکه همه چیز به انتخاب ما بستگی دارد افزود: شهید رئیسی ریل‌گذاری خدمت را در کشور تغییر داد و با همه توان برای پیشرفت قطار انقلاب براساس ریل‌گذاری امامین انقلاب کار کرد مردم می‌توانند با حضور حداکثری در انتخابات، خط و جریان انقلاب اسلامی را در مسیر تحقق آرمان‌های آن حفظ کنند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور با این نوع خدمت انتظارات مردم از یک رئیس جمهور ایده آل را افزایش داد و ریاست قوه مجریه در دوره بعدی باید کسی باشد که بتواند مانند ایشان در مسیر پیشرفت گام بردارد گفت: در مقطع حساس کنونی انتخابات بسیار مهم است و نباید انتخابی کنیم که 10 سال کشور را به عقب برگردانیم، باید در نهایت فردی که روی آن به اجماع برسند را انتخاب کنیم. 

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: وجود چالش‌ها و مشکلات در جامعه ناشی از انتخاب‌های ناصحیح است و باید در انتخاب رئیس جمهور آینده کشور حساسیت بالایی داشته باشیم. 

عالی بیان کرد:  مهندسی قدرت از غرب به سمت شرق در حال انتقال است و براساس تحلیل کارشناسان سیاسی، آمریکا دیگر ابرقدرت نخواهد بود و مقام معظم رهبری خیلی قبل این موضوع را پیش‌بینی کردند.

انتهای پیام/254

نظر شما