شناسهٔ خبر: 67349322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاچاقچی قطعات خودرو در سقز بیش از سه میلیارد ریال جریمه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: قاچاقچی قطعات خودرو در سقز به پرداخت سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

صاحب‌خبر -

حسین رحیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۱۲۷ عدد قطعه خودرو به ارزش ۲ میلیارد ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سقز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی و کشف کالا در مسیر انحرافی، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز و متهم را علاوه بر ضبط کالای قاچاق و پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان یادآور شد: با گزارش ماموران پلیس آگاهی پیرامون کشف محموله کالای قاچاق از یک خودرو، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شد.

جریمه یک میلیارد ریالی واحد تولید بتن

رحیمیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به اداره صنعت، معدن و تجارت جهت شکایت از یک واحد تولید بتن آماده، پرونده ای جهت پیگیری شکایت این شهروند در شعبه هیات بدوی تعزیرات حکومتی کردستان تشکیل شد.

وی ادامه داد: شاکی در شکایت خود ادعا کرده بود که مقادیر زیادی بتن آماده را از یک واحد تولید بتن خریداری کرده که به علت مرغوب نبودن بتن ها، متحمل خسارات فراوانی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان یادآور شد: طی آزمایشات انجام شده بر روی نمونه بتن ها، مشخص شد که به علت رعایت استاندارد در تولید آن ها، بتن های تولیدی کیفیت لازم را ندارد و از این بابت واحد تولیدی تخلف کرده است.

رحیمیان اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده حکم به استرداد مبلغ یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال در حق شاکی و جریمه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسئول واحد تولیدی به علت گران‌فروشی، کم فروشی و تولید بتن تقلبی صادر کرد.

نظر شما