شناسهٔ خبر: 67277573 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره چرایی طولانی بودن صدور پروانه ساخت در بخش هایی از بافت فرسوده

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره طولانی بودن سیر مراحل صدور پروانه در بخشی از بافت های فرسوده توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

«مهدی هدایت» مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره گلایه سازندگان به ویژه در بافت فرسوده از طولانی بودن سیر مراحل صدور پروانه از سوی شهرداری تهران گفت: ما دو محدوده در شهر تهران داریم؛ یکی محدوده مصوب بافت فرسوده که شامل ۴۴۲۷ هکتار می‌شود که از این محدوده حدود ۵۰ درصد مسکونی آن نوسازی شده است.

وی ادامه داد: مابقی این بافت نیز عموما دارای یک سری موانع نوسازی هستند مانند قرارگرفتن در حرائم فشارقوی، حرائم راه‌آهن و نبود سند و بعضا اوقافی بودن. در بخش‌هایی که امکان نوسازی داشتند، نوسازی شده‌اند و درخصوص مابقی نیز پیگیر هستیم تا موانع نوسازی را برطرف کنیم.

هدایت خاطرنشان کرد: بخشی نیز شامل محدوده‌های ناکارآمد و ناپایدار شهر تهران است که این محدوده‌ها به دلیل اینکه سه شرط لازم را برای محدوده بافت فرسوده شدن نداشتند، عملا نتوانستند از این مشوق‌ها تا به امروز استفاده کنند و این جریان نوسازی در این محدوده‌ها شروع شود. خوشبختانه ما مصوبه‌ای را به کارگروه نوسازی بافت فرسوده بردیم و با مساعدت معاون اول ریاست جمهوری در حال اخذ مصوبه ماده ۵ هستیم که براساس این مصوبه یک سری مشوق‌ها را به محدوده‌های ناکارآمد تعمیم می‌دهیم که اگر این مصوبه ابلاغ شود قطعا سرعت کم نوسازی در این محدوده‌ها نیز با اعمال این مشوق‌ها و ابلاغ آن رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: در این بافت‌ها بیشتر تجمیع‌سازی است و مشوق‌ها شهرسازانه است و احتمالا یکسری مشوق‌های مالی نیز در پی داشته باشد.

ساخت هتل در محله نفرآباد

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره محله نفرآباد گفت: در محله نفرآباد خوشبختانه عموما پروژه‌های ما از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا برخوردار هستند. انشاءالله هتل نفرآباد تا پایان آذرماه افتتاح خواهد شد. همچنین تلاش می‌شود طرح‌های خدماتی در این منطقه تا پایان شهریورماه به پایان برسد. پروژه مسکن نیز در این منطقه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره فاضلاب نفرآباد گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم شرکت آب و فاضلاب قرارداد نفرآباد را منعقد کرده و در روزهای آینده اجرای فاضلاب و اتصال فاضلاب آن انجام خواهد شد. بخشی از مشکلات برق در این منطقه نیز رفع شده و بخشی دیگر در حال رفع است. در حال واگذاری یک پروژه به وزارت بهداشت برای راه‌اندازی شبکه درمانی نفراباد هستیم البته این پروژه در حال انعقاد قرارداد است. همچنین زمینی را برای ساخت یک مجموعه کلانتری در اختیار نیروی انتظامی قرار داده‌ایم.

هدایت با بیان اینکه نفرآباد جزء محلات الگوست، گفت: با توجه به اینکه منابع آن از اوراق مشارکت تامین شده در حال اجراست. ارزش افزوده خوبی در این منطقه ایجاد شده و امیدواریم ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده‌ها را شاهد باشیم. ۳۰۰ واحد مسکونی نیز به عنوان پروژه الگو و پروژه معوض مسکن در حال احداث داریم.

انتهای پیام/

نظر شما