شناسهٔ خبر: 67277516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کاشمر همچنان می‌لرزد

شهرستان کاشمر همچنان روی نوار لرزش قرار دارد و امروز نیز مجدداً زمین‌لرزه دیگری در این شهرستان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، از وقوع زمین‌لرزه ۵ ریشتری روز یکشنبه ۲۹ خرداد در شهرستان کاشمر تاکنون، سه پس لرزه دیگر نیز در سایت لرزه‌نگاری کشور ثبت شده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه صبح امروز پس لرزه دیگری به بزرگی ۲.۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین کاشمر را در ساعت ۴ و ۲ ثانیه لرزاند، اظهار کرد: خوشبختانه زلزله امروز صبح هیچ گونه خسارتی برجای نگذاشته است.

حجت اله شریعتمداری با اشاره به اینکه پس از زمین لرزه ۵ ریشتری شدت پس لرزه‌ها روند نزولی داشته‌اند، تصریح کرد: زلزله صبح امروز ۳۱ خرداد در فاصله و عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

فرماندار کاشمر در خصوص مختصات این زمین لرزه گفت: مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۵.۳۱ درجه شمالی و ۵۸.۳۹ درجه شرقی و در ۱۱ کیلومتری خلیل‌آباد و ۱۹ کیلومتری ریوش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار زمین لرزه در مقیاس‌های ۵ ریشتر، ۲.۷ ریشتر، ۲.۵ ریشتر و امروز صبح هم ۲.۵ ریشتر کاشمر را لرزانده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای امدادی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها با تجهیزات کامل در آماده‌باش کامل هستند.

شریعتمداری با اعلام اینکه تمامی نیروها به مناطق اعزام شده‌اند، گفت: از شهروندان درخواست داریم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکرده و اخبار را از طریق منابع رسمی دنبال کنند، همچنین برای رفاه حال شهروندان هفت کمپ موقت توسط هلال احمر برای اسکان اضطراری در شهرستان برپا شده است.

نظر شما