شناسهٔ خبر: 67319728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان:

حضور حداکثری مردم در انتخابات به حل چالش‌ها کمک می‌کند

سرهنگ پاسدار «حبیبی» با بیان اینکه هشتم تیرماه امسال بزرگترین رویداد سیاسی کشور رقم خواهد خورد گفت: پشتیبانی حداکثری مردم در این انتخابات قدرت تصمیم‌گیری رئیس جمهور آینده را در کنار مجلس شورای اسلامی بالا برده و می‌تواند به حل چالش‌ها و مشکلات اقتصادی، معیشتی و دغدغه قشر مظلوم کارگری کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در همایش پیش برندگی انقلاب اسلامی که با حضور تشکل‌های کارگری گیلان با محوریت جهاد تبیین و انتخابات برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به نقش مردم در رویداد‌های سیاسی و اجتماعی نه تنها اعتقاد بلکه ایمان داشت و مردم نیز نسبت به نقش رهبری ایشان از باور و اعتماد تام برخوردار بودند.

وی یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی را مردم پایه بودن آن دانست و افزود: امروز به برکت حضور و نقش مردم در این نظام و حاکمیت مردم سالاری دینی، این ملت صاحبان اصلی انقلاب هستند و نقش پررنگی در انتخابات محلی و ملی ایفاء می‌کنند.

حبیبی با بیان اینکه هشتم تیرماه امسال بزرگترین رویداد سیاسی کشور رقم خواهد خورد گفت: مشارکت و پشتیبانی حداکثری مردم در این انتخابات قدرت تصمیم گیری رئیس جمهور آینده را در کنار مجلس شورای اسلامی بالا برده و می‌تواند به حل چالش‌ها و مشکلات اقتصادی، معیشتی و دغدغه قشر مظلوم کارگری کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این مراسم گفت: نگاه ما در حوزه کارگری و کارخانجات، حفظ مرجعیت این اداره‌کل در رفع مشکلات کارگری در واحد‌های دارای مشکل است، ضمن آنکه درصورت عملکرد صحیح ادارات تابعه از رویارویی و تقابل بین کارگر و کارفرما جلوگیری خواهد شد.

سیاوش آقاجانی تصریح کرد: بسیاری از اتفاقاتی که در کارخانجات با عنوان نارضایتی و اعتراض‌ها رخ می‌دهد ناشی از عملکرد ناصحیح ادارات تابعه است از اینرو یکی از راهکار‌های این اداره‌کل برای رفع این نقص، فعال کردن بازرسی کار و برخورد با کارفرمایان متخلف است.

وی تاکید کرد: در واحد بازرسی کار نیز سعی شد برای پیشگیری از تخلفات کارفرمایی و کارگری از محوریت و ضرورت ایمنی و حوادث ناشی از کار استفاده کنیم. طی ۲.۵ سال اخیر حدود ۲۵۰ کارفرمای متخلف به دادگاه معرفی شده‌اند که به منظور رعایت حق و حقوق کارگران با استفاده از ظرفیت مراجع قضایی ۱۶ طرح طبقه‌بندی جدید در کارگاه‌ها اجرا شد که پیش از دولت سیزدهم آمار این بخش صفر بود.

به گفته آقاجانی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ایجاد و به روز رسانی شورا‌ها و تشکل‌های کارگری، کانون شورای اسلامی نیز با تجدید انتخابات کانون شورای اسلامی کار، تعداد اعضای هیات مدیره را از سه نفر به پنج نفر افزایش دادند.

وی ادامه داد: اقدامات بازدارنده ای، چون معرفی کارفرمایان متخلف به دادگاه، کاهش ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار را به دنبال داشت که این امر آمار اعتراض‌های کارگری را نیز کاهش داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم با کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان توانستیم در بازار کار تعادل ایجاد کرده و به امنیت شغلی کارگران کمک کنیم گفت: این تعادل موجب شد کارفرما برای حفظ نیروی کار تلاش بیشتری کند و ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز حقوق و دستمزد را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در بخش بازنشستگان نیز ۱۷ کانون بازنشستگی شهرستانی را طی ۲ سال با برگزاری انتخابات به روزرسانی کردیم افزود: نگاه ما در دولت سیزدهم در حوزه کارگری و بازنشستگان کارگری عرضه خدماتی متفاوت است.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما