شناسهٔ خبر: 67277084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهرستان کاشمر همچنان می‌لرزد

شهرستان کاشمر همچنان روی نوار لرزش قرار دارد و امروز نیز مجدداً زمین‌لرزه دیگری در این شهرستان ثبت شده است. از وقوع زمین‌لرزه ۵ ریشتری روز یکشنبه ۲۹ خرداد در شهرستان کاشمر تاکنون، سه پس لرزه دیگر نیز در سایت لرزه‌نگاری کشور ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

حجت اله شریعتمداری فرماندار کاشمر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه صبح امروز پس لرزه دیگری به بزرگی ۲.۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین کاشمر را در ساعت ۴ و ۲ ثانیه لرزاند، اظهار کرد: خوشبختانه زلزله امروز صبح هیچ گونه خسارتی برجای نگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه پس از زمین لرزه ۵ ریشتری شدت پس لرزه‌ها روند نزولی داشته‌اند، تصریح کرد: زلزله صبح امروز ۳۱ خرداد در فاصله و عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

فرماندار کاشمر در خصوص مختصات این زمین لرزه گفت: مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۵.۳۱ درجه شمالی و ۵۸.۳۹ درجه شرقی و در ۱۱ کیلومتری خلیل‌آباد و ۱۹ کیلومتری ریوش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار زمین لرزه در مقیاس‌های ۵ ریشتر، ۲.۷ ریشتر، ۲.۵ ریشتر و امروز صبح هم ۲.۵ ریشتر کاشمر را لرزانده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای امدادی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها با تجهیزات کامل در آماده‌باش کامل هستند.

شریعتمداری با اعلام اینکه تمامی نیروها به مناطق اعزام شده‌اند، گفت: از شهروندان درخواست داریم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکرده و اخبار را از طریق منابع رسمی دنبال کنند، همچنین برای رفاه حال شهروندان ۷ کمپ موقت توسط هلال احمر برای اسکان اضطراری در شهرستان برپا شده است.

انتهای پیام

نظر شما