شناسهٔ خبر: 67317956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید چهار هزار تن عسل در لرستان

سالانه چهار هزار تن عسل و فراورده‌های عسلی در لرستان تولید می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی در سومین جشنواره ی عسل لرستان گفت:در استان لرستان حدود۴۷۰ هزار کلنی زنبورعسل وجود دارد و سالانه بیش از چهار هزار تن عسل معادل سه درصد عسل کشور را تولید می شود .
سید عماد شاهرخی افزود:میانگین برداشت عسل از هر کلنی قریب ۱۲ کیلوگرم عسل است اما زنبورداران پیشرو لرستان رکود تولیدعسل از یک کلنی هفت طبقه با یک ملکه و ۱۵۶ کیلوگرم عسل خالص را شکستند. 
وی گفت: انتقال تجربه تولید کنندگان پیشرو ، عرضه ی محصولات بدون واسطه ،معرفی توانمندی‌ها ظرفیت‌های تولیدکنندگان، بازاریابی،هم افزایی دانش و فناوری صنعت زنبور عسل بین چهارهزار بهره بردار از اهداف برگزاری سومین جشنواره عسل در لرستان است.
بهره برداران لرستانی در کنار تولید عسل فرآورده های ژل رویال ،موم ، بره موم ، گرده گل و زهر زنبور عسل هم تولید می کنند. 
لرستان از نظر تولید در جایگاه هشتم کشور قرار دارد اما عسل آن عصاره ۶۰۰ گونه از انواع گیاهان دارویی وخوراکی ارتفاعات اشترانکوه ،قالی کوه ،گرین و هشتاد پهلو است
 ارزش ریالی و اقتصادی عسل و دیگر محصولات کندویی زنبورداران لرستانی حدود یک هزار میلیارد تومان است که باید به مشکلات این قشر تولید کننده بیشتر توجه شود.

<div id="video-display-embed-code_11241556"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265824/11241556?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما