شناسهٔ خبر: 67277136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علی‌آبادی :باید به مهندسی کاملا داخلی تولید قطعات برسیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اینکه تولیدکننده واقعی باشیم، باید به مهندسی کاملا داخلی تولید قطعات برسیم.

صاحب‌خبر -
 
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان عباس علی‌آبادی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: می‌خواهیم سرمایه ملی را افزایش دهیم، هر صنعتی بخواهد توسعه پیدا کند به آن صنعت وام ارزی می‌دهیم، به شرطی که تضمین دهد و سودده باشد.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم با هم مسائل را حل کنیم، بخشی از مشکلات ما در صنعت و بخشی به دلیل ناهماهنگی و در داخل واحدها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای کشور یک افتخار است که سازنده موتور هواپیما شده است، کیفیت کار اهمیت زیادی دارد، هر زمان که توانستیم به مهندسی کاملا داخلی برسیم می‌توانیم بگوییم که تولیدکننده شدیم.

وی گفت: چرا ارز باید چند نرخی باشد در حالی که این موضوع ام‌الفساد و ام‌المصائب است.

استاندار کرمان نیز گفت: استان کرمان در دیگر حوزه‌های صنعتی از جمله تولید انواع لاستیک رتبه خوبی دارد و در سایر محصولات مانند پسته و خرما با مشکل صادراتی و بازرگانی مواجه و نیازمند همراهی وزارت صمت هستیم.

رییس سازمان صمت استان کرمان نیز به هشت میلیارد تن ذخایر قطعی این استان اشاره کرد و گفت: منطق حکم‌ می‌کند به سمت فرآوری پواد معدنی برویم، در حوزه تکمیل زنجیره ارزش فولاد که در کشور برنامه‌ریزی شده، استان کرمان به خوبی پیش رفته است.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: از برنامه‌ریزی کشور برای رسیدن به تولید ۸۰ میلیون تن کنسانتره، ۴۲ میلیون تن آن در استان کرمان است که ۳۰ میلیون تن آن به تولید رسیده است.

وی تصریح کرد: کرمان استان صادراتی است؛ ۸.۴ صادرات غیرنفتی کشور در این استان است و ۷۵ قلم کالا از کرمان صادر می‌شود و حرکت ما به سمت کالاهای دارای ارزش افزوده است.

حسینی، پیگیری برای برگشت سهم قانونی استان کرمان از حقوق دولتی معادن را مورد تاکید قرار داد و گفت: سهم استان‌ها ارتقا یافته اما تا حق قانونی فاصله زیادی دارد.

 

نظر شما