شناسهٔ خبر: 67277033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا عنوان شد:

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم از اینترنت پرسرعت برخوردارند

قم - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم، گفت: با توسعه زیرساخت‌های لازم هم اینک تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار قمی از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

صاحب‌خبر -

جواد غلامپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در قم، توسعه زیرساخت‌های اینترنت همراه به همراه پوشش استان به فناوری فیبر نوری بود.

وی با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری در قم، گفت: این پروژه در هفت شهر این استان در مدت ۱۸۰ روز و با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شد، این طرح ۴۳۵ هزار خانوار را پوشش می‌دهد.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

یک‌میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت کل استان ساکن شهرستان قم و ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در ادامه اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات در استان طی سال‌های گذشته ۲۸۳ میلیارد ریال برای ۲۳ طرح پرداخت شده‌است.

وی برخی از موفقیت‌های قم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را موردتوجه قرار داد و افزود: این استان رتبه نخست کشور در پاسخگویی به درخواست‌ها با میانگین ۹ روز در پنجره واحد دولت را به دست آورده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم خاطرنشان کرد: همچنین طی سه سال گذشته ۵۰ ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه در استان قم راه‌اندازی شده‌است.

غلامپور عنوان کرد: هم اینک سه شهرداری در سطح استان قم به همراه تمامی دستگاه‌های تابع وزارت علوم به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده‌اند.

امکان واگذاری اراضی ملی و دولتی در قم توسط پنجره واحد زمین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم همچنین از فراهم‌شدن امکان ارائه خدمت «صدور مجوز واگذاری اراضی ملی و دولتی» در سراسر کشور از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد.

غلامپور گفت: هم اکنون سامانه پنجره واحد زمین به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌است و متقاضیان با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir و انتخاب خدمت مورد نظر، پس از طی مراحل اولیه در درگاه ملی مجوزها، به‌منظور تکمیل اطلاعات فرایند واگذاری به سامانه پنجره واحد زمین هدایت می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در پایان افزود: سامانه زمین به‌عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک و باهدف پیشگیری از زمین‌خواری و تسهیل ارائه خدمات حوزه زمین راه‌اندازی گردید. این سامانه شامل سه بخش درگاه الکترونیکی ارتباطی متقاضیان خدمات حوزه زمین، برنامه کاربردی تبادل استعلامات و مجوزهای حوزه زمین و زیرسامانه پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است.

نظر شما