شناسهٔ خبر: 67276992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پزشکی قانونی قزوین با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: کمبود پزشک متخصص و فضای اداری و سالن تشریح از مهمترین چالش های این اداره برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است. مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: کمبود پزشک متخصص و فضای اداری و سالن تشریح از مهمترین چالش های این اداره برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی جعفرزاده به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری که در محل دادگستری برگزار شد اظهارداشت: پزشکی قانونی بعنوان یک دستگاه کارشناسی با مستندات قانونی تلاش می کند به کشف حقایق کمک کند.

وی افزود: 90 درصد نظرات پزشکی قانونی در مرحله انتشار حکم تایید می شود و دستگاهها بایستی به این نظر استاناد کرده و آن را بپذیرند.

جعفرزاده یادآورشد: در سال گذشته 40 هزار مورد نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ارائه شد که 64 درصد معاینات بالینی در قزوین، 13.5 درصد در شهرستان البرز، 9.9 درصد در تاکستان، 6.7 درصد در آوج، 5.4 درصد در بویین زهرا، بوده است.

پزشکی قانونی قزوین با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته 32 درصد افزایش مراجعه داشتیم که 12 هزار و 64 مورد با موضوع نزاع بررسی شد و 9995 مورد معاینه مصدومان سوانح ترافیکی با 4.2 درصد افزایش و 743 مورد معاینه مصدومان کار صورت گرقت.

جعفرزاده گفت: یکی از رسالتهای این اداره بررسی مرگ های غیر طبیعی، خشن و متوفیان دیگر است که در این زمینه یک سالن تشریح در قزوین داریم که شرایط استاندارد را ندارد و یک سالن در تاکستان آماده افتتاح شده و در آبیک هم یک سالن آماده بهره برداری شده است.

وی گفت: در سال گذشته 1212 مورد جسد در سالن تشریح معاینه شد که 581 مورد معادل 48 درصد نیازمند کالبدگشایی شناخته شد.

پزشکی قانونی قزوین با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است

این مسئول اظهارداشت: همچنین 631  مورد معاینه ظاهری برای بررسی علت فوت در سال گذشته انجام شد که این تعداد در سال گذشته و امسال حدود 1201 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته 1841 مورد فوت در منزل اتفاق افتاد و از شهروندان درخواست می کنیم این موارد را اطلاع دهند.

وی بیان کرد: در آزمایشگاه این اداره فرآیند سم شناسی، پاتولوژی، سرولوژی انجام می شود و بجز یک دستگاه، سایر تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی را در اختایر داریم که روند خدمت رسانی را تسهیل کرده است.

پزشکی قانونی قزوین با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است

دریافت 6160 مورد نمونه ژنتیکی

جعفرزاده اظهارداشت: در سال گذشته تعداد 6160 مورد نمونه ژنتیکی گرفته شد و در راستای قانون جوانی جمعیت با تشکیل کمیسیون سقط قانونی برای مدیریت این وضعیت اقدام شد.

وی اضافه کرد: در سال قبل 113 مورد پرونده سقط قانونی تشکیل شد و پس از بررسی کارشناسی مجوز 100 مورد سقط قانونی صادر شد.

این مدیر یادآورشد: کمیسیون های پزشکی قانونی از دیگر ظرفیت ها برای اعتراض به آراء صادر شده از سوی پزشکان است که در این زمینه نیز سال قبل 493 فقره پرونده به این کمیسیون ها ارجاع شد که 178 مورد قصور پزشکی بود.

جعفرزاده اظهارداشت: از 178 فقره پرونده سال قبل 114 مورد منجر به صدور حکم تشریح و 64 حکم قطعی شد.

پزشکی قانونی قزوین با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه است

کمبود پزشک و فضای خدمت رسانی از مشکلات جدی پزشکی قانونی قزوین است

این مسئول کمبود فضای اداری و پزشک متخصص را از چالش های این اداره ذکر کرد و گفت: به دلیل سختی کار با کمبود شدید پزشک متخصص مواجهیم و در صورت بازنشستگی پزشکان موجود با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: فضای اداری موجود نیز کافی نیست و با مشکل مواجهیم و قرار شد زمین مناسبی در همین محدوده در اختیاز پزشکی قانونی قرار گیرد که تاکنون محقق نشده لذا طرح توسعه فضای کنونی را در اولویت قرار داده ایم تا بخشی از مشکلات را حل کنیم.

جعفرزاده اظهارداشت: در سایر شهرستانها نیز فضای خوبی نداریم و برای آبیک، بویین زهرا و البرز بایستی اقدام کنیم.

انتهای پیام   

 

نظر شما