شناسهٔ خبر: 67353432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اشاعه فرهنگ زکات نیازمند فرهنگ سازی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: فرهنگ سازی برای دادن زکات باید به یک وظیفه همگانی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

اشاعه فرهنگ زکات نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و رئیس شورای زکات استان در جلسه این شورا در ارومیه با بیان این مطلب گفت: معارف دین مطابق با فطرت انسانی است و عمل کردن به آن یک وظیفه اسلامی و انسانی است. حجت السلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود:نماز و زکات، دارای نقش مؤثر و ارتباطی محکم در شکل دادن به اجتماع پیشرفته اسلامی هستند و بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها، به ایمان و اعتقادات افراد و محتوای اسلامی جامعه و سیر تکاملی آن، آسیب جدی وارد خواهد نمود.

رئیس شورای زکات استان در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت حضور پرشور در انتخابات هشتم تیرماه اشاره کرد و گفت: هرچقدر مشارکت بیشتر باشد اقتدارو عزت نظام در جهان بیشتر خواهد شد و دشمنان اسلام را برای اجرای نقشه های پلیدشان نا امید خواهد کرد. 

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی آذربایجان غربی هم در این جلسه از جمع آوری بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان زکات در سال ۱۴۰۲ خبرداد و‌ گفت: این میزان زکات ۱۴ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ است. آقای مهر افروز افزود: در ۳ ماهه بهار امسال هم‌تا کنون ۶۱ میلیارد تومان جمع آوری شده است و پیش بینی شده با  فرهنگ سازی در خصوص اهمیت زکات امسال شاهد افزایش پرداخت زکات توسط مردم در استان باشیم.

نظر شما