شناسهٔ خبر: 67276911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش ایمنی به حدود ۵ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان از آموزش حدود ۵ هزار دانش آموز در ۴۵ باب مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های حوزه تحت پوشش این اداره‌کل در طرح ایمن سازی نرم افزاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

 تیمورباقری اظهارداشت:باهدف آموزش به دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و با برنامه ریزی صورت گرفته در دو ماهه نخست امسال تعداد ۴۵ باب مدرسه حاشیه راه‌ها که حدود ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در آن مشغول به  تحصیل می‌باشند از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع ۴۵ باب مدرسه،۲۰ مدرسه در حوزه سیستان، ۱۰ مدرسه در بخش مرکزی شامل زاهدان، نصرت آباد ومیرجاوه و ۱۵ مدرسه در حوزه سراوان می‌باشد. گفت:در بخش نرم افزاری آموزش مفاهیم ترافیک، آموزش علائم راهنمایی و رانندگی، آموزش عبور و مرور از خانه تا مدرسه و تردد با لباس روشن در حاشیه جاده انجام و دفترچه با پیام‌های ایمنی و بازی‌های آموزشی توسط این اداره کل به دانش آموزان اهدا شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:با توجه به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند این اداره کل در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

باقری هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی تعیین می‌شود.

نظر شما