شناسهٔ خبر: 67277788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آموزش ایمنی به حدود ۵ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان از آموزش حدود ۵ هزار دانش آموز در ۴۵ باب مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های حوزه تحت پوشش این اداره کل در طرح ایمن سازی نرم افزاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

آموزش ایمنی به حدود ۵ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، باقری افزود: از مجموع ۴۵ باب مدرسه،۲۰ مدرسه در حوزه سیستان، ۱۰ مدرسه در بخش مرکزی شامل زاهدان، نصرت آباد ومیرجاوه و ۱۵ مدرسه در حوزه سراوان می‌باشد.
وی در ادامه گفت: در بخش نرم افزاری آموزش مفاهیم ترافیک، آموزش علائم راهنمایی و رانندگی، آموزش عبور و مرور از خانه تا مدرسه و تردد با لباس روشن در حاشیه جاده انجام و دفترچه با پیام‌های ایمنی و بازی‌های آموزشی توسط این اداره کل به دانش آموزان اهدا شد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند این اداره کل در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
باقری هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی تعیین می‌شود.

نظر شما