شناسهٔ خبر: 66780164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه راهسازی درسیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

استاندار: طرح های راهسازی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم پیشرفت چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه با تعدادی از مدیران استان با اشاره به لزوم احداث راه‌های استاندارد و نقش موثر آن در توسعه حمل و نقل گفت: با همت و جدیت دولت سیزدهم پروژه‌های حوزه راهسازی در استان پیشرفت چشمگیری داشته و با کشور‌های همسایه نیز مذاکراتی شده تا با ایجاد کریدور شمال به جنوب زمینه بیشتری را برای تجارت فراهم کنیم.

محمد کرمی افزود: با همت مجموعه دولت سیزدهم و در راس آن شهید جمهور، آیت الله رییسی، اقدامات زیر بنایی بی نظیری در این سال‌ها در استان آغاز، تکمیل و به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: با تفویض اختیار رییس جمهور فقید به استاندار سیستان و بلوچستان بخش قابل توجهی از بروکراسی اداری حذف گردید و امور مربوط به استان بدون واسطه و مستقیما حل می‌شد.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بحث تامین اعتبار طرحها تقریبا تمامی طرحها در حال اجرای استان؛ اعتبار مصوب دارند و به جرات می‌توان گفت؛ با نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستانباهمه مشکلات اقتصادی کشور هیچ گاه در تامین اعتبار هیچ یک از طرحها مشکل تامین اعتبار نداشته ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرایی شدن ابر طرحهای استان اشاره کرد و افزود: باهدف تسهیل در حمل و نقل و تسهیل در امر تجارت و مراودات مرزی، طرح مهم ریلی کشور یعنی راه آهن چابهار به زاهدان با همت دولت سیزدهم در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارد و طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم باید در اقتصاد مشارکت بیشتری داشته باشند چرا که قدرت مردم قدرتی عظیم است که می‌تواند موجب تحول شود.
وی با اعلان اینکه آموزش و پرورش مرکز راهبردی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و می‌توان آن را سنگ بنای توسعه استان محسوب کرد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز محور اصلی پیشرفت و توسعه هستند و دانشگاه باید به‌عنوان یک پشتیبان علمی برای صنعت باشد.
کرمی خاطرنشان کرد: باید رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت جایگزین رشته‌های قدیم در دانشگاه‌ها شود تا فرد پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه بتواند شغل‌های متعدد ایجاد کند.
وی اذعان کرد: فرایند صدور مجوز باید با سرعت بیشتری طی شود تا سرمایه‌گذاران در استان بتوانند با سهولت بیشتری سرمایه گذاری کنند.
رییس شورای اداری استان تاکید کرد: کار مردم نباید روی زمین بماند یا مراجعات اضافی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند لذا کارکنان دستگاه‌ها موظف اند در سریع‌ترین زمان ممکن خدمت رسانی کنند.
محمد کرمی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ جوان سیستانی و بلوچستانی کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند که این امر می‌تواند در فعال سازی تجارت و استفاده از ظرفیت مرز موثر باشد.

نظر شما