شناسهٔ خبر: 67266471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجلیل از خدمات ماموستا قادری به پاس ۴۵ سال تصدی امام جمعه پاوه

کرمانشاه - ایرنا - ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه ۴۵ سال پیش در حکمی از سوی امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سکان نماز جمعه این شهرستان مرزی را بر عهده گرفت و به پاس این سال‌های فعالیت از سوی اعضای شورای اداری شهرستان مورد تجلیل قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ ۲۳ خرداد مصادف با اقامه اولین نماز جمعه توسط حاج ماموستا مُلا قادر قادری در شهر پاوه بود که ۴۵ سال پیش در چنین تاریخی و طی حکمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی سکان امامت جمعه در اختیار وی قرار گرفت.

شهرستان مرزی پاوه با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

به پاس این سالها خدمت در سنگر نماز جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری با حضور در منزل ماموستا قادری ضمن دیدار با وی از تلاشها، مجاهدت و زحمات این روحانی کُرد اهل سنت منطقه اورامانات تجلیل کردند.

تجلیل از خدمات ماموستا قادری به پاس ۴۵ سال تصدی امام جمعه پاوه

فرماندار پاوه در این دیدار با برشمردن خدمات این روحانی و تلاش‌های وی در تصدی امامت جمعه وجود ماموستا قادری را در منطقه یک نعمت و وی را چراغ راه دانست و برای او آرزوی توفیق کرد.

علیرضا حیدری با اشاره به موضوع پادرمیانی حاج ماموستا قادری در قضیه عفو ماموستا خضرنژاد گفت: این اقدام جنابعالی الحمد الله بازتاب فوق العاده و بسیار مثبتی داشت.

وی در ادامه به موضوع مهم جهاد تبیین و برشمردن خدمات ارزنده دولت در منطقه پرداخت و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته جلسات مستمری با موضوع جهاد تبیین در شهرستان برنامه ریزی شده است و امیدواریم با حضور حاج ماموستا قادری در این نشست ها میزان اثر بخشی آن چند برابر شود.

حیدری جهاد تببین را یک ضرورت امروز کشور دانست و گفت: الحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته دولت شهید رئیسی اقدامات ارزنده ای انجام شده که در تبیین و تشریح این اقدامات لازم و ضروری است.

وی همچنین به اصل بی طرفی عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: تمام تلاشمان این است که ضمن برگزاری یک انتخابات سالم و رعایت بی‌طرفی بتوانیم شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

به وعده‌هایم وفادار مانده‌ام

امام جمعه پاوه نیز در این دیدار گفت: در سال ۱۳۵۹ شهید کاظمی هم فرماندار پاوه و هم فرماندۀ سپاه بود، روزهای شنبه به روستای «نروی» که آخرین پایگاه بود، می‌رفت و پنجشنبه‌ها برمی‌گشت. در آن زمان تا نروی دست ما بود و نوسود و نودشه و هجیج در دست ضد انقلاب بود. شب‌های جمعه دور هم جمع می‌شدیم، آقای کاظمی همیشه می‌گفتند: باید سنگر جبهه و جمعه یکی شود.

ماموستا قادری افزود: دولت هم در آن زمان ضعیف بود و قدرتی در منطقه نداشت تنها قدرتی که وجود داشت در اختیار سپاه و شهید کاظمی بود، اوضاع خیلی مناسب نبود در یک جمعه مقرر شد محراب مسجد جامع به اینجانب واگذار شود و به خاطر وضع خاص پاوه مجبور شدیم نماز جمعه را قبول و در دو جمعه در مسجد سابقی (مسجد میدان) برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: قرار بود آقای رازی زاده رییس وقت دادگاه انقلاب اسلامی به پاوه بیاید و ایشان مطالب اصلی را بیان کند، وی موفق نشد و به سنندج رفته بود اما یک هیات به پاوه فرستاد. بنده با لباس محلی همراه فرماندار به مسجد رفتیم. اول ایشان سخنرانی کرد و سپس بنده خطبه را خواندم و نماز جمعه را با حکم امام راحل شروع کردم و با توکل به خداوند و پشتیبانی مردم شریف و همراهی ارگان‌های خدوم تا امروز ادامه داده ام.

امام جمعه پاوه گفت: واقعیت این است این مدت بر من خیلی سخت گذشته است. هرکسی در پاوه فرماندار یا فرماندۀ سپاه یا در ادارات دیگری در این شهرستان کار کند، می‌داند که کار کردن در این منطقۀ مرزی و تا حدی محروم سخت است.

تجلیل از خدمات ماموستا قادری به پاس ۴۵ سال تصدی امام جمعه پاوه

ماموستا قادری تاکید کرد: ادعا نمی‌کنم اشتباهی نکرده‌ام و در استقامت مشکل نداشته‌ام اما تا امروز آمده‌ام. شهید کاظمی می‌گفت؛ ما دو سنگر داریم در یک سنگر خون می‌دهیم و در سنگر دیگر توقع دعای خیر و پشتیبانی داریم، در این مدت خداوند توفیق داد سنگرها یکی شدند و سنگر دوم مؤید سنگر اول و سنگر اول هم پشتیبان سنگر دوم شد.

وی در پایان گفت: این مدت برای بنده هم رحمت بوده و هم زحمت داشته است. خداوند را شاکرم که در این مدت کمک کرد توانستم در خدمت مردم باشم و به نظام هم دروغ نگفته‌ام و تا حال به وعده‌ای که به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و شهیدان رجایی و باهنر داده‌ام وفادار مانده‌ام.

در این دیدار سایر حاضران ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد اقامه نماز جمعه حاج ماموستا در پاوه برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی کردند.

نظر شما