شناسهٔ خبر: 67275245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در کشور فعالیت دارد

دزفول– ایرنا– مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یک هزار مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در کشور وجود دارد که این مراکز طیف متنوعی از خدمات مشاوره ای را به جوانان ارایه می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی پور چهارشنبه شب در آیین افتتاح چهارمین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج دزفول بیان کرد: مشاوره های پیش از ادواج و تحکیم خانواده یکی از رسالت های مهم این مراکز مشاوره ای است.

وی، دسترسی آسان جوانان به مراکز تخصصی مشاوره را یکی از سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: مراکز مشاوره علاوه بر مشاوره ها و آموزش های پیش از ازدواج، مشاوره های حین و بعد از ازدواج در قالب تحکیم خانواده به جوانان ارایه می کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تمام جوانان و زوج های جوان می توانند با مراجعه به سامانه "همراه" آدرس و اطلاعات مراکز مشاوره را دریافت و برای کسب مشاوره اقدام کنند.

وی با اشاره به تکالیف قانون جوانی جمعیت گفت: صدور مجوز فعالیت مراکز "همسان گزینی"،حمایت از گروه های مردمی و همچنین مطالعات علمی و پژوهشی پیرامون خانواده و جمعیت سه تکلیف قانونی این دفتر در قالب جوانی جمعیت است که در هر سه تکلیف قانونی، اقدام های خوبی از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

هزار مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در کشور فعالیت دارد آغاز به کار چهارمین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج دزفول

مراکز مشاوره ازدواج خوزستان در ۱۸ ماه ۲ برابر شد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این آیین نگاه تخصصی به ازدواج جوانان را از جمله ویژگی های برجسته دولت سیزدهم دانست و گفت: توسعه مراکز تخصصی مشاوره خانواده ازدواج و خانواده با رویکرد تخصصی و علمی به عنوان اولویت در دستور کار دولت مردمی است.

محمدعلی رستمی افزود: تعداد مراکز تخصصی مشاوره ذیل وزارت ورزش و جوانان در خوزستان طی ۱۸ ماه گذشته از ۱۱ مرکز به ۲۵ مرکز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دزفول با چهار مرکز مشاوره یکی از شهرستان های پیشرو در این زمینه است ادامه داد: توسعه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در خوزستان در حال شکل گیری است و راه اندازی این مراکز در تمام شهرستان های استان به طور جدی در حال پیگیر است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: ارایه مشاوره های تخصصی پیش از ازدواج، فرزندآوری و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج ساده و بهنگام از جمله راهبردهای اساسی است که توسط مراکز مشاوره دنبال می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن های وصال به منظور ترویج فرهنگ ازدواج ساده و بهنگام گفت: امسال ۱۵ جشن وصال در خوزستان برنامه ریزی شده است که این جشن ها تا عید غدیر خم برگزار و صدها زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

پنجمین مرکز تخصصی مشاوره دزفول به زودی افتتاح می شود

مدیر امور جوانان اداره ورزش و جوانان دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه دزفول پیش از این دارای سه مرکز مشاوره ذیل وزارت ورزش و جوانان بود گفت: توسعه مراکز مشاوره در دزفول به دلیل اهمیت ارایه خدمات مشاوره ای تخصصی به جوان برای ازدواج و تحکیم خانواده به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

امیر قنبرزاده با اشاره به اهمیت مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج برای تشکیل و استحکام خانواده افزود: تاکنون سه مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستان دزفول تاسیس شده است که امروز چهارمین مرکز با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مجوز پنجمین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج دزفول نیز صادر و به زودی فعالیت این مرکز نیز آغاز می شود افزود: وزارت ورزش و جوانان در راستای رسالت ذاتی خود پیرامون جوانان، کمک به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و جوانان را به منظور تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب ها و تبعات ناشی از فروپاشی خانواده ها به عنوان اولویت دنبال می کند.

مدیر امور جوانان اداره ورزش و جوانان دزفول ازدواج را سنتی نبوی و توصیه ای قرآن دانست و بیان کرد: تاخیر در ازدواج آسیب های فراوانی در پی دارد به همین دلیل ترویج ازدواج ساده و بهنگام به عنوان راهبردهای کلان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با دعوت از جوانان فعال دزفول برای ایجاد سازمان مردم نهاد گفت: پیش از این دزفول از داشتن سمن(سازمان مردم نهاد) محروم بود که با حمایت های انجام شده طی سه سال اخیر چهار سمن در دزفول تاسیس و مجوز چهار سمن دیگر نیز زودی صادر می شود.

قنبر زاده ادامه داد: جوانان فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با تشکیل سازمان مردم نهاد ذیل اداره ورزش و جوانان می توانند علاوه بر حمایت های قانونی نسبت به گسترش فعالیت های خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت ورزش و جوانان در راستای ماده چهار اهداف وظایف وزارت ورزش، تنها مرجع صدور مجوز برای تشکیل مراکز ازدواج و خانواده در کشور است.

دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی و مشاوره می توانند با مراجعه به درگاه ملی صدور مجوزها، و بازگذاری مدارک و اطلاعات خود، پس از بررسی توسط کمیسیون علمی و قبولی در مصاحبه تخصصی، مجوز ایجاد مرکز تخصصی مشاوره ازدواج را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

نظر شما