شناسهٔ خبر: 67272688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیروی انسانی ماهر اولویت توسعه در اردبیل است - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: نیروی انسانی ماهر اولویت اول هرگونه برنامه توسعه در استان اردبیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی بعد از ظهر چهارشنبه در رویداد خبری نخستین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره کل در حوزه آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر، اولویت اول هر گونه برنامه توسعه در استان است.

وی افزود: تلاش داریم با هدفمند کردن ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف، متناسب با رسته‌های اشتغالزایی استان، آموزش‌های منجر به اشتغال ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: طرح‌های نوین آموزشی اداره کل مشتمل بر طرح آموزش رشته‌های نوین و متناسب با نیاز جامعه اعم از هوش مصنوعی و رباتیک، گسترش آموزش‌های مهارتی صنایع با استفاده از ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی، ساماندهی مهارت آموختگان و شاغلین صنعت ساختمان و تعامل آموزش‌های مهارتی و اشتغال است.

یونسی با بیان اینکه مهارت آموزی اثربخش، یک فعالیت جمعی است و به بلوغ سیاستگذاری نیاز دارد، گفت: از این رو آموزش مهارتی منجر به اشتغال، نیازمند همکاری شرکا و مشارکت همه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه اشتغال پایدار در استان است.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ۱۹ مرکز فعال و ۳۷۱ آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان آموزش‌های مهارتی متنوع به جوامع هدف به منظور توسعه و گسترش تربیت نیروی ماهر و آموزش‌های منجر به اشتغال، انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: لازم است نهضت مهارت آموزی به عنوان یک نیاز جدی مورد توجه قرار گرفته و همه پروژه‌ها دارای پیوست مهارتی باشند و با توسعه مهارت آموزی، زمینه انحراف در بسیاری از طرح‌هایی که از تسهیلات اشتغالزایی استفاده می‌کنند، از بین می‌رود.

نظر شما