شناسهٔ خبر: 67272475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

بازگشت 204 ميليارد تومان از معوقات بانکي گلستان جهت تزريق به چرخه توليد

صاحب‌خبر -
بازگشت 204 ميليارد تومان از معوقات بانکي گلستان جهت تزريق به چرخه توليد

خبرگزاری آریا- رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه برای حل و فصل تخصصی دعاوی در حوزه تجار و بازرگانان استان و جلوگیری از توقف تولید، از ظرفیت داوری استفاده می‌شود، افزود: در یکسال گذشته مشکل 60 درصد پرونده‌های تشکیل شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان حل شد.

 

 حیدر آسیابی صبح چهارشنبه 30 خرداد ماه 1403 در جلسه با فعالان اقتصادی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدگی تخصصی و سریع‌تر به اختلافات و دعاوی بین تجار و بازرگانان، نهاد داوری حرفه‌ای در استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه توصیه ما به فعالان بخش اقتصادی استان، گنجاندن شرایط داوری در قراردادهاست تا در صورت بروز مشکل و اختلاف با مراجعه به داور، موضوع را سریع حل و فصل کنند، ادامه داد: این آمادگی و همراهی در دادگستری استان وجود دارد تا پرونده‌های مربوط به موضوع اختلافات و دعاوی بخش اقتصادی و بازرگانی استان که موضوع داوری در آن گنجانده نشده هم، پیش از رسیدگی قضایی برای استفاده از فرصت حل مسالمت‌آمیز اختلاف به نهاد داوری اتاق بازرگانی ارجاع شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه تلاش‌های دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولید است، افزود: در یکسال گذشته، مشکل 60 درصد پرونده‌های تشکیل شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان با پیگیری‌های قضایی و همراهی دستگاه‌های اجرایی حل شد و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه همچنین سال گذشته 110 واحد تولیدی که تعطیل بودند و یا در آستانه تعطیلی بودند با پیگیری‌های قضایی و اجرایی به مسیر تولید ادامه دادند، خاطرنشان کرد: با از سرگیری و یا آغاز فعالیت این واحد‌ها، نزدیک به 3 هزار فرصت شغلی حفظ شد.

آسیابی با بیان اینکه علاوه بر حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان صورت می‌پذیرد و با همت کمیته پیگیری مطالبات بانکی دادسرای مرکز استان 204 میلیارد تومان از این معوقات بانکی به چرخه بانکی استان بازگشت تا دوباره به چرخه تولید تزریق شود، اضافه کرد: برای تثبیت مالکیت واحد‌های تولیدی هم با تلاش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تاکنون 332 جلد سند تک برگ به شهرک‌های صنعتی تحویل شد.

وی با تأکید بر این که چتر حمایتی دادگستری فقط منحصر به تولیدکنندگان نیست، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و پیگیری مشکلات آن‌ها برای صدور مجوز‌ها و تأمین زیرساخت‌ها از دیگر مواردی است که در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

امیر یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از بخش تولید، گفت: در جلسه امروز با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری و تولید در استان مطرح و راهکار برای حل آن ارائه شد.

وی اضافه کرد: قطعی برق شهرک‌های صنعتی، کمبود سرمایه در گردش، تأمین آب بخش کشاورزی و مشکلات پرورش‌دهندگان میگو از مهم‌ترین مباحث طرح شده در جلسه امروز بود.

انتهای پیام

نظر شما