شناسهٔ خبر: 67262807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اختصاص نهاد داوری حرفه ای برای دعاوی تجار و بازرگانان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گفت: به منظور رسیدگی تخصصی و سریع تر  به اختلافات و دعاوی بین تجار و بازرگانان ، استفاده از ظرفیت نهاد داوری حرفه ای را در استان فعال شده است.  رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گفت: به منظور رسیدگی تخصصی و سریع تر  به اختلافات و دعاوی بین تجار و بازرگانان ، استفاده از ظرفیت نهاد داوری حرفه ای را در استان فعال شده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، حیدر آسیابی افزود: توصیه ما به فعالان بخش اقتصادی استان ، گنجاندن شرایط داوری در قراردادهاست تا در صورت بروز مشکل و اختلاف با مراجعه به داور ، موضوع را سریع حل و فصل کنند .

وی گفت: این آمادگی و همراهی در دادگستری استان وجود دارد تا پرونده های مربوط به موضوع اختلافات و دعاوی بخش اقتصادی و بازرگانی استان که موضوع داوری در آن گنجانده نشده هم ، پیش از رسیدگی قضایی برای استفاده از فرصت حل مسالمت آمیز اختلاف به نهاد داوری اتاق بازرگانی ارجاع شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در  ادامه این جلسه با اشاره تلاش های دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولید گفت:  در یکسال گذشته، مشکل  60 درصد پرونده های تشکیل شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با پیگیری های  قضایی و همراهی دستگاه های اجرای حل شد و بقیه نیز در حال پیگیری است .

وی گفت: همچنین پارسال 110 واحد تولیدی که تعطیل بودند و یا در آستانه تعطیلی بودند با پیگیری های قضایی و اجرایی  ، به مسیر تولید ادامه دادند و  نزدیک به 3 هزار فرصت شغلی، حفظ شد.

آسیابی گفت: علاوه بر حمایت هایی که از تولیدکنندگان صورت می پذیرد و با همت کمیته پیگیری مطالبات بانکی دادسرای مرکز استان ، 204 میلیارد تومان از این معوقات بانکی ، به چرخه بانکی استان بازگشت تا دوباره به چرخه تولید تزریق شود.

وی گفت: برای تثبیت مالکیت واحدهای تولیدی هم با تلاش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تاکنون ۳۳۲ جلد سند تک برگ به شهرکهای صنعتی تحویل شد.

وی با تاکید بر این که چتر حمایتی دادگستری فقط منحصر به تولیدکنندگان نیست افزود: حمایت از سرمایه گذاران و پیگیری مشکلات آنها برای صدور مجوزها و تامین زیرساختها از دیگر مواردیست که در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی با جدیت در استان پیگیری می شود.

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه با قدردانی از حمایت های دستگاه قضایی استان از بخش تولید گفت: در جلسه امروز با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات و موانع سرمایه گذاری و تولید در استان مطرح و راهکار برای حل آن ارائه شد.

وی افزود: قطعی برق شهرک های صنعتی ، کمبود سرمایه در گردش ، تامین آب بخش کشاورزی و مشکلات پرورش دهندگان میگو از مهم ترین مباحث طرح شده در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/

نظر شما