شناسهٔ خبر: 67265593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حفظ ۳ هزار فرصت شغلی در گلستان با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری پارسال ۱۱۰ واحد تولید در استان احیاء و ۳ هزار فرصت شغلی، حفظ شد.

صاحب‌خبر -

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گفت: علاوه بر حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان صورت می‌پذیرد و با همت کمیته پیگیری مطالبات بانکی دادسرای مرکز استان ۲۰۴ میلیارد تومان از معوقات بانکی نیز، به چرخه بانکی استان بازگشت تا دوباره به چرخه تولید تزریق شود.

وی افزود: برای تثبیت مالکیت واحد‌های تولیدی هم با تلاش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تاکنون ۳۳۲ جلد سند تک برگ به شهرک‌های صنعتی تحویل شد.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین ادامه داد: به منظور رسیدگی تخصصی و سریع‌تر به اختلافات و دعاوی بین تجار و بازرگانان، استفاده از ظرفیت نهاد داوری حرفه‌ای در استان فعال شده است و توصیه ما به فعالان بخش اقتصادی استان، گنجاندن شرایط داوری در قراردادهاست تا در صورت بروز مشکل و اختلاف با مراجعه به داور، موضوع را سریع حل و فصل کنند.

وی گفت: این آمادگی و همراهی در دادگستری استان وجود دارد تا پرونده‌های مربوط به موضوع اختلافات و دعاوی بخش اقتصادی و بازرگانی استان که موضوع داوری در آن گنجانده نشده هم، پیش از رسیدگی قضایی برای استفاده از فرصت حل مسالمت آمیز اختلاف به نهاد داوری اتاق بازرگانی ارجاع شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه با اشاره به تلاش‌های دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولید گفت: در یکسال گذشته، مشکل ۶۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با پیگیری‌های قضایی و همراهی دستگاه‌های اجرای حل شد و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر این که چتر حمایتی دادگستری فقط منحصر به تولیدکنندگان نیست افزود: حمایت از سرمایه گذاران و پیگیری مشکلات آنها برای صدور مجوز‌ها و تامین زیرساخت‌ها از دیگر مواردیست که در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از بخش تولید گفت: قطعی برق شهرک‌های صنعتی، کمبود سرمایه در گردش، تامین آب بخش کشاورزی و مشکلات پرورش دهندگان میگو از مهم‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان استان است.

نظر شما