شناسهٔ خبر: 67272399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظرسنجی‌ها در انگلیس از پیروزی تاریخی حزب کارگر حکایت دارد

نظرسنجی‌ها در انگلیس در آستانه نزدیک به دو هفته مانده به انتخابات زودهنگام در این کشور نشان از پیروزی تاریخی حزب کارگر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با توجه به برنامه انتخابات زودهنگام در انگلیس، نظرسنجی‌ها در این کشور نشان می‌دهد که محافظه‌کاران شکست سنگینی را متحمل می‌شوند درحالیکه حزب کارگر پیروزی بی‌سابقه‌ای را به دست خواهد آورد.

بر اساس نظرسنجی جدید YouGov برای اسکای نیوز، حزب کارگر در مسیر بهترین نتیجه انتخابات خود و حزب محافظه کار در پی کسب بدترین نتیجه از قبل از جنگ جهانی اول هستند.

محافظه‌کاران در چندین منطقه در معرض خطر از دست دادن بسیاری از کرسی‌ها هستند و پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از کابینه کرسی‌های خود را از دست بدهند. 

همچنین نظرسنجی‌های دو روز پیش حاکی از این است که حزب کارگر در انتخابات پیش رو دست کم 40 درصد آراء را به دست خواهد آورد. محافظه کاران تحت رهبری ریشی سوناک تنها حدود 20 درصد آراء را کسب خواهند کرد.

حزب محافظه کار 14 سال است که در انگلیس قدرت را در دست دارد و در آستانه انتخابات تحت فشار زیادی قرار دارند. در نظرسنجی‌ها، محافظه‌کاران ماه‌هاست که از حزب مخالف کارگر عقب افتاده‌اند.

حزب اصلاحات بریتانیا حزب جدید نایجل فاراژ است که پیش از این رهبر حزب برگزیت Ukip بود. اصلاحات بریتانیا با مواضع سخت و ضد مهاجرتی خود می تواند آرای بیشتری را از محافظه کارها بدزدد.

محافظه کاران از سال 2010 بر بریتانیا حکومت می کنند. بر اساس نظرسنجی‌ها، حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات سراسری چهارم ژوئیه با شکستی جدی مواجه است. حزب کارگر خواهان بازگشت به قدرت است.

دیوید کامرون، ترزا می، بوریس جانسون، لیز تراس، ریشی سوناک در این دوران نخست وزیری این کشور را عهده دار شدند. این دوره دولتی با کاهش هزینه های عمومی (ریاضت اقتصادی) و پس از آن برگزیت آغاز شد. سایر موضوعات مهم مانند بحران جاری در نظام سلامت، کرونا، مهاجرت و تورم سال‌های سیاسی پرتلاطمی ایجاد کردند. علاوه بر این، محافظه‌کاران درگیر رسوایی‌های متعددی هم در این دوران شدند.

کیر استارمر، رهبر اپوزیسیون (حزب کارگر) می خواهد به مقر دولت در خیابان داونینگ 10 نقل مکان کند - حزب کارگر آخرین بار از سال 1997 تا 2010 نخست وزیر این کشور را تعیین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما