شناسهٔ خبر: 67279632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نظرسنجی ها: محافظه کاران به رهبری سوناک در انتخابات آتی انگلیس متحمل شکست سنگینی خواهند شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- الجزیره نوشت: شامگاه چهارشنبه نتایج سه نظرسنجی انجام شده، شکست سنگین و بی سابقه  حزب محافظه کاران انگلیس به رهبری ریشی سونتاک نخست وزیر فعلی این کشور  را در انتخابات آتی پیش بینی کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، این نظرسنجی ها همچنین پیش بینی کرد که ریشی سوناک کرسی خود را در انتخابات آتی که ماه جولای برگزار می شود، از دست خواهد داد و حزب مخالف کارگر به آسانی و با اکثریت قریب به اتفاق آرا به پیروزی خواهد رسید.

براساس این گزارش، نظرسنجی موسسه «You Gov» نشان داد: حزب کارگر به رهبری «کایر استارمر» در مسیر کسب ۴۲۵ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام است  و بیشترین تعداد کرسی های مجلس را در تاریخ خود به دست خواهد آورد.

نظرسنجی شرکت «ساوانتا» دستیابی حزب کارگر به ۵۱۶ کسی و نظرسنجی سازمتان « More in Common» نیز دستیابی این حزب به ۴۰۶ مرسی را پیش بینی کرده اند.

در نتایج نظرسنجی ساوانتا آمده است: احتمالا سوناک نیز کرسی پارلمانی خود را در شمال انگلیس که زمانی یک حوزه انتخاباتی تضمین شده برای محافظه کاران به حساب می آورد، از دست بدهد و به این ترتیب نخستین نخست وزیر در انگلیس لقب می گیرد که کرسی خود را از دست می دهد.

سه نظرسنجی مذکور همچنین پیش بینی کرده اند که شماری از وزرای برجسته دولت انگلیس نظیر جرمی هانت وزیر دارایی کرسی خود را از دست بدهند.

بیشتر نظرسنجی ها در حال حاضر پیشتازی  بیست درصدی حزب کارگر ببه رهبری استارمر بر حزب محافظه کاران را نشان می دهد.

نظرسنجی هایی دیگری که چند روز گذشته انجام شد، تصویر تیره ای از سوناک ترسیم کردند و یکی از آنها «انقراض انتخاباتی» را برای محافظه کاران پیش بینی کرد.

متن خبر در الجزیره

 

 

نظر شما