شناسهٔ خبر: 67305485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه لبنان

دبیرکل سازمان ملل خطر گسترش درگیری در منطقه غرب آسیا را جدی دانست و گفت: یک حرکت عجولانه و اشتباه محاسباتی می‌تواند فاجعه‌ای را رقم بزند که بسیار فراتر از مرز لبنان و حتی فراتر از تصور است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، دبیرکل سازمان ملل و همین طور نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درباره افزایش ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در لبنان و احتمال وقوع درگیری هشدار دادند.

<div id="video-display-embed-code_11239254"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265409/11239254?width=600&height=350"></script></div>

آنتونیو گوترش خطر گسترش بیشتر درگیری و تنش در منطقه غرب آسیا را جدی دانست.

وی افزود: یک حرکت عجولانه و یک اشتباه محاسباتی می‌تواند فاجعه‌ای را رقم بزند که بسیار فراتر از مرز لبنان و حتی فراتر از تصور است. نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد در حال تلاش برای کاهش تنش و کمک به جلوگیری از محاسبه اشتباه هستند.

در این حال نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم نسبت به عواقب هرگونه تصمیم نابخردانه رژیم صهیونیستی درباره تجاوزگری به لبنان هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: هر تصمیم نابخردانه‌ای توسط رژیم اشغالگر اسرائیل برای نجات خود، می‌تواند منطقه را وارد جنگ جدیدی کند. قطعا این جنگ یک بازنده نهایی خواهد داشت و آن رژیم صهیونیستی است. جنبش مقاومت حزب‌الله توان دفاع از خود و کشورش لبنان را دارد؛ شاید زمان نابودی این رژیم نامشروع به دست خودش فرا رسیده باشد.

شورای امنیت سازمان ملل هم نشستی برای بررسی اوضاع افغانستان برگزار کرد. در این نشست آقای ایروانی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل، ضمن اینکه از تلاش ایران برای بازسازی افغانستان و مقابله با افراط گری، تروریسم و توسعه نیافتگی این کشور گفت، تهدید‌های تروریستی از درون افغانستان را از نگرانی‌های عمده دانست و به صراحت گفت که ایران نسبت به توانایی هیات حاکمه افغانستان برای مقابله با این تهدید‌ها تردید دارد.

وی گفت: ایران به طور فعال در ابتکارات منطقه‌ای که به منظور تشویق گفتگو با افغانستان است شرکت می‌کند. کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باید بی‌طرف و بدون قید و شرط باقی بماند. هر گونه سیاسی‌سازی کمک‌ها، به مردم افغانستان آسیب می‌رساند. کشور‌های غربی که بیش از ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرده‌اند، باید به تعهدات خود در بازسازی این کشور و مبارزه با تروریسم عمل کنند.....

اظهارات:
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد
بیانیه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل

نظر شما