شناسهٔ خبر: 67272194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت تردد کشتی در تنگه چاناک قلعه ترکیه بدلیل آتش سوزی در مناطق جنگلی

بدلیل آتش سوزی گسترده جنگلی در استان چاناک قلعه، قدرت دید برای تردد دریایی به سطح هشدار رسیده است و به همن دلیل تردد کشتی از تنگه چاناک قلعه ممنوع اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا؛ تردد کشتی در تنگه چاناک قلعه ترکیه بدلیل آتش سوزی جنگلی ممنوع شد.
وزارت راه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد بدلیل آتش سوزی گسترده جنگلی در منطقه اجه آباد از توابع استان چاناک قلعه، قدرت دید برای تردد دریایی به سطح هشدار رسیده است و به همن دلیل تردد کشتی از تنگه چاناک قلعه تا اطلاعیه بعدی ممنوع اعلام می‌شود.
گفتنی است بدلیل حریقی که در ۴۸ ساعت گذشته در جنگل‌های مناطق یاد شده رخ داده تا کنون ۳۰۰۰ هکتار جنگل مرغوب این ناحیه تبدیل به خاکستر شده است.
به گفته ابراهیم یوماکلی وزیر کشاورزی و مواد غذائی ترکیه در هزار و ۷۲۰ نقطه جنگلی از ۱۲ استان این کشور در هفته گذشته دچار حریق شده‌اند.
گفتنی است همه ساله بخش وسیعی از جنگل‌های ترکیه بنا به دلایل مختلف طعمه حریق می‌شوند.
چهار سال قبل در بزرگترین آتش سوزی جنگلی تاریخ ترکیه که بمدت ۲۰ روز در ۵۳ استان این کشور ادامه یافت هزاران هکتار جنگل در آتش سوخت و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

<div id="video-display-embed-code_11232695"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263804/11232695?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما