شناسهٔ خبر: 67271989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

اخبار انتخابات (۱۵)؛

اعتراض مردم اصفهان به سخنان ظریف/ اجماع در جبهه انقلاب

ظریف که در میزگرد سیاسی پزشکیان شرکت کرده و سخنانی در حمایت از برجام عنوان کرده بود، امروز با اعتراض مردم اصفهان روبه‌رو شد و آنها با لحنی تند نسبت به اظهارات محمدجواد ظریف واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به روز جمعه هشت تیرماه که مصادف با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است تنور تبلیغات رسانه ای و حضور میدانی نامزدها در میان مردم در شهرهای مختلف و همچنین  نظرسنجی ها در برخی رسانه ها و فضای مجازی داغ تر شده است و در این میان تحلیل های بسیاری هم در گوشه و کنار درباره میزان مشارکت و نتیجه انتخابات مشاهده می شود.

 در این بسته خبری نگاهی به آخرین اخبار و تحلیل و حاشیه های انتخابات و همچنین سخنان و رفتارهای نامزدها خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید:

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

کنایه قالیباف به ظریف

قالیباف در توئیتی نوشت:

می‌گویند دولت باید مجری سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی باشد؛ اما قانونی را که مورد تأکید ایشان است، و به درخواست شعام همان دولت تصویب شده، قبول ندارند.

رفع تحریم‌ بر اساس منطق انتفاع اقتصادی که راهبرد رهبری است، در دولت خدمت و پیشرفت مهم و دارای اولویت خواهد بود.

تعداد بازدید : 28
<div id="video-display-embed-code_764901" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/759843/764901?width=566&height=433"></script></div>

تیزر مستند تبلیغاتی قالیباف با عنوان « من رزمنده‌ام»

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

عضو دفتر محسن رضایی: خروجی اجماع از پیش تعیین شده نیست

صادق عزیزی از اعضای دفتر محسن رضایی در گفت‌وگویی گفت: هدف جریان اجماع، همگرایی و هم‌افزایی نامزدهای جبهه انقلاب است و محسن رضایی نفیا و اثباتا بر خروجی اجماع نظری ندارد و به دنبال وحدت نیروها چه در انتخابات و چه پس از آن است.

وی با رد شایعات در خصوص حمایت از یک نامزد خاص افزود: تلاش ها حول اجماع سازی نامزدها، معطوف به هیچ یک از این عزیزان نیست و نتیجه اجماع از قبل مشخص نشده و با مشارکت همه جریانات، سازوکاری در دست تهیه است که به بهترین نتیجه در انتخابات منتج شود.

همچنین او با رد تصمیم گیری متمرکز برای نامزد نهایی جبهه انقلاب اضافه کرد: مقرر شده خروجی اجماع برآیند نظر همه چهره ها و جریانات باشد و از شخص محوری و تصمیم فردی اجتناب گردد. لذا آقای رضایی مکررا از همه جریانات و گروهها برای مشارکت فعال در فرایند وحدت دعوت کرده اند.

وی در خصوص علل انتشار اخبار مبنی بر حمایت از شخصی خاص اظهار کرد: بخشی از این اخبار، شاید به دلیل علاقه افراد به نامزد مورد حمایتشان است اما نباید از تلاشها و خبرسازی ها با هدف انشقاق و پیشگیری از اجماع نیروهای جبهه انقلاب غافل شد و این هوشیاری همه حامیان نامزدهای محترم را می طلبد.

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

جبلی: ۹۲ درصد مردم از مناظره اول رضایت داشتند

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مناظر‌ه‌های انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برخی از دیدگاه‌ها نظرات نخبگانی و تخصصی است که بین اصحاب رسانه و نخبگان سیاسی در جریان است؛ البته بخش عمده نیز نظرات عامه‌ی مردم است.

 وی افزود: بعد از مناظره‌ی اول، طبق برآوردهای اولیه ما بالای 92 درصد مردم از مناظره رضایت داشتند.

وی بیان کرد: امروز جلسه‌ای را با نمایندگان نامزدها خواهیم داشت و  قرعه‌کشی هر چهار مناظره را امروز انجام خواهیم داد. در مناظره‌های بعدی تأخیرِ چند دقیقه‌ای در شروع را نخواهیم داشت و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم نهایتا تا ساعت 20.05 آغاز شود.

 

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

سیگنال مجدد زاکانی برای انصراف:

اقبال مردم به هرکسی بود او نامزد نهایی جبهه انقلاب است

علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اگر خطری جهت گیری دولت رئیسی را به خطر بیاندازد دوستان جبهه انقلاب باید با هم تفاهم کنند.

وی افزود: احتمال دارد جریان ارتجاع‌طلب به توفیق نرسد و ضرورت ندارد اجماع کنیم.

زاکانی تصریح کرد: خودم را توانمندتر از دیگران می‌دانم. اقبال مردم به هرکسی بود او نامزد نهایی جبهه انقلاب است.

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

پاسخ قاضی‌زاده هاشمی درمورد کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز مهمان میزگرد سیاسی بود.

امیرحسین قاضی زاده، در پاسخ به سوال ابراهیم متقی درباره انصراف از انتخابات گفت: نگاهم در عرصه انتخابات دینی و تکلیف است؛ کسی که خود را اصلح نداند شرعا نامزد شدنش حرام است. اینکه ما همه فرزندان انقلاب هستیم، مشخص است و انقلاب اسلامی همه نحله‌های فکری را در خود جا می‌دهد.

وی درمورد کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده آدم بدسابقه‌ای در انصراف دادن هستم، سری قبل هم انصراف ندادم.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی از توافق نامزدهای انتخابات برای اجماع خبر داد

تعداد بازدید : 10
<div id="video-display-embed-code_764910" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/759843/764910?width=566&height=433"></script></div>

 حجت الاسلام احمد پناهیان:

نامزد نهایی جریان انقلاب اسلامی باید با درصد آرای بالا انتخاب شود

تعداد بازدید : 12
<div id="video-display-embed-code_764908" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/759843/764908?width=566&height=433"></script></div>

حاج احمد پناهیان در سخنانی بیان کرد: کسانی که دیگر کاندیداها را تخریب می کنند، دقیقا ضد ولایت دارند عمل می کنند.

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: نامزد نهایی جریان انقلاب اسلامی باید با درصد آرای بالا انتخاب شود.

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

جلیلی، پزشکیان و قالیباف: سه ضلع انتخابات هستند

مسعود فروغی، قائم‌مقام مدیرمسئول در یادداشتی نوشت: با عبور از مناظره اول و رجوع به برخی نظرسنجی‌های قابل اعتماد معلوم است رقابت اصلی میان یک سه‌ضلعی رخ می‌دهد: سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف که از قضا در قرعه‌کشی مناظره دوشنبه شب کنار هم نشسته بودند. دو کاندیدای پرسابقه در انتخابات، یعنی جلیلی و قالیباف که پیش از این بارها با مخاطب عمومی حرف زده‌اند با تغییرات اندکی نسبت به قبل، قابل پیش‌بینی ظاهر شدند.

جلیلی، پزشکیان و قالیباف سه ضلع اصلی انتخابات هستند اما هرکدام روی مسائلی پافشاری می‌کنند که به داغ شدن رقابت کمکی نکرده است. شاید اساسا آنها ظرفیت چنین کاری را ندارند و انتظار یک گفت‌وگوی پینگ‌پنگی پرفشار از این شخصیت‌ها دور از واقعیت باشد.

از واکنش‌ها به سخنان ظریف تا پیش بینی اجماع در جبهه انقلاب

تمجید یک فعال اصلاح‌طلب از پورمحمدی

سعید شریعتی، فعال چپ در بخشی از یک مصاحبه ای پیرامون نخستین مناظره انتخاباتی؛ یک موضع بسیار عجیب و دور از انتظار گرفت.

شریعتی در این بخش از صحبت‌های خود به تمجید از مصطفی پورمحمدی پرداخته و گفته است: آقای پورمحمدی هم به نظر من نکات بسیار خوب و درستی را به صورت پرحرارت مطرح کرد و به نوعی پزشکیان و پورمحمدی، هر دو با انتقاد از وضع موجود، نقاط ضعف اصلی اقتصاد ایران را به درستی مطرح کردند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شائبه حمایت پورمحمدی از پزشکیان در جریان مناظرات درست است، گفت: شائبه نیست، کاملاً مشاهده می‌کنیم که زاکانی می‌خواست این‌ها را درگیر یک چالش کند و هر دو را به هم پیوند می‌داد و اصرار داشت که این دو نفر را به هم سنجاق کند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی که طیف او طیف راست سنتی و اصلی‌ترین سابقه وی حضور در مناصب امنیتی است. باید بررسی کرد که براساس چه مواضع و پیشینه‌ای توانسته است حمایت بخشی از بدنه سخت اصلاحات را حامی خود کند.

تعداد بازدید : 21
<div id="video-display-embed-code_764902" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/759843/764902?width=566&height=433"></script></div>

اعتراض اصفهانی‌ها به اظهارات دیروز وزیر اسبق امور خارجه؛

خجالت بکش ظریف!

محمدجواد ظریف روز گذشته در برنامه میزگرد سیاسی در خصوص برجام چنین اظهار کرده بود: «در آن ۶ ماه تلخ ما بارها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم و ۳ سال از این فلاک زجر نکشیم. اگر تعداد تحریم‌ها در دولت آقای روحانی با ترامپ از هزار تحریم شد هزار و پانصد تحریم، در دولت شهید رئیسی از ۱۵۰۰ تحریم به ۲ هزار و ۵۷۰ رسید، یعنی در  ۸ سال ۵۰۰ تحریم اضافه شد، در ۳ سال هزار تحریم اضافه شد اگر می‌خواهیم با عدد سر مردم را شیره بمالیم درست بمالیم.»

امروز اما این صحبت‌ها با اعتراض مردم اصفهان روبه‌رو شد؛ کشاورزان با لحنی تند نسبت به اظهارات محمدجواد ظریف واکنش نشان دادند و گفتند: «خجالت بکش ظریف!»

نظر شما