شناسهٔ خبر: 67286554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

علیرضا زاکانی وعده انتقام داد/ ویدئو

علیرضا زاکانی وعده تلافی داده و اعلام کرده است که به اظهارات «محمدجواد ظریف» در مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پاسخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، «علیرضا زاکانی» در همایش انتخاباتی خود، وعده انتقام و پاسخ به اظهارات اخیر «محمدجواد ظریف» در برنامه میزگرد سیاسی «مسعود پزشکیان» در صداوسیما، در خصوص برجام و مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران را داده است.

علیرضا زاکانی گفت: «محمدجواد ظریف، نامه توهین‌آمیزی برای بنده نوشت. من گفتم برجام، نظر رهبری نیست؛ اذن رهبری برای مذاکره بود. آقای ظریف، هنر مذاکره و به‌دست آوردن نتیجه را نداشتید.»

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در همایش انتخاباتی خود در «کرج»، وعده پاسخ به اظهارات اخیر «محمدجواد ظریف» در برنامه میزگرد سیاسی «مسعود پزشکیان» در خصوص مذاکرات برنامه‌ هسته‌ای ایران و برجام را داد و گفت: «آقایان وقتی تریبون یک‌طرفه پیدا کنند، شروع به اتهام‌زنی به دولت رئیسی می‌کنند و صفت فلاکت را به این دوره نسبت می‌دهند. ان‌شاءالله، در مناظره، با اعداد و ارقام از خجالت‌شان درخواهم آمد»

کنایه سنگین علیرضا زاکانی به مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «کسانی که کار نکردند، امروز مدعی هستند؛ نمونه‌اش وزیر خارجه قبلی است که نظراتش را دیروز شنیدیم و من فردا با عدد و رقم جوابش را خواهم داد.»

زاکانی: بعد از مناظره مشخص می‌شود چه کسی جلو است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر خطری جهت‌گیری دولت شهید رئیسی را به خطر بیندازد، همه دوستان جبهه انقلاب باید تفاهم کنند. پس از مناظرات تصمیم‌گیری شود.»

«علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مطبوعاتی خود، اظهار داشت: «امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی برای تلاش و کوشش و خدمت به مردم و آبادانی کشور داشتیم. طی این مسیر، تجارب خوب و موفقی داشتیم و از طرفی هم ناکامی‌هایی وجود داشته است.»

او گفت: «چالش‌هایی داریم که مربوط به معیشت، مسکن، اشتغال، سلامت مردم است. در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده‌ای را برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید با جدیت به سمت عینیت‌بخشی به آن‌ها برویم و کشور را آباد کنیم تا از ایران، یک ایران قوی در عرصه بین‌الملل و یک الگوی کامل جهت استفاده دیگران، تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.»

زاکانی افزود: «یک هسته مرکزی فکری منسجم برگرفته از امامین انقلاب با یک سطوح کارشناسی آشنا به فرصت‌ها و یک بسته تحولی برای اقداماتی که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند، لازم است.»

زاکانی تصریح کرد: «برخی آدم‌ها باید محاکمه می‌شدند. چطور راست راست می‌چرخند؟ کسانی که در قضیه کرسنت جرم و جنایت کردند، تعجب می‌کنم چرا به سراغ این افراد رفته نمی‌شود.»

زاکانی: پاسخ ظریف را می‌دهم

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه «چرا حملات به دولت رئیسی را پاسخ می‌دهید»، گفت: «در دولت رئیسی مختصات کشور در حوزه دولت‌داری تغییر کرد. برای ما مهم است که این روش باقی بمانند. لذا صیانت از این دولت مهم است. برخی‌ها در حال انتقام‌گرفتن هستند. وظیفه داریم صیانت کنیم.»

او در مورد صحبت‌های اخیر محمدجواد ظریف گفت: «حرف‌های ظریف بسیار نادرست بود و جفا کرد. مردم ما آگاه هستند. اسناد موجود است. فردا پاسخ ظریف را خواهم گفت.»

او افزود: «محمدجواد ظریف نامه توهین‌آمیزی را برای بنده نوشت. من گفتم برجام، نظر رهبری نیست؛ اذن رهبری برای مذاکره بود. آقای ظریف، هنر مذاکره و به‌دست آوردن نتیجه را نداشتید.»

علیرضا زاکانی به اظهارات برجامی ظریف در مناظره دوم پاسخ خواهد داد

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در مناظره مستقیما صحبت خواهم کرد و نمی‌گذارم در حق شهید رئیسی جفا شود.»

زاکانی در مورد قیمت بنزین در دولت متبوع خود افزود: «باید به سمت تک نرخی شدن پیش برویم. معادلات با ۱,۵۰۰ تومان بسته شده است.»

او در مورد بسته‌های تحولی خود، گفت: «این ۱۴ بسته تحول بزرگ‌تر در ابعاد مختلف ایجاد می‌کند. دغدغه سلامت و اشتغال نداریم و این مشارکت مردم موجب ثروتمندتر شدن آن‌ها می‌شود و این موارد برگرفته از خواستگاه رهبری و امام راحل است.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مذاکره با غرب، تصریح کرد: «با مذاکره مشکلی نداریم و از آن استقبال می‌کنیم. غرب صرفاً آمریکا نیست. قائل به احترام متقابل هستیم.»

زاکانی: بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد این‌که «اگر در جبهه انقلاب به تصمیمی برای اجماع اتخاذ شود آیا تا پایان رقابت خواهید کرد»، گفت: «اگر خطری جهت‌گیری دولت شهید رئیسی را به خطر بیندازد همه دوستان جبهه انقلاب باید تفاهم کنند. پس از مناظرات تصمیم‌گیری شود. ممکن است جریان ارتجاع طلب اصلاً به توفیق نرسد. معتقدم با کار کارشناسی، ما حتماً اقبال جبهه مردم را داریم و نهایتاً اقبال مردم هرکس بود همان فرد رئیس جمهور است. به امید خدا از اقبال برخوردارم. بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است. خود را توانمندتر از بقیه می دانم. معتقدم ایده‌ها و موارد و سابقه کاری نشان می‌دهد حتماً اقبال جبهه مردم را به همراه خواهد داشت. رقابت‌مان جدی است و تا انتها باقی خواهیم ماند.»

زاکانی در مورد بیانیه دفتر رهبری، گفت: «این نسبتی به بنده نداشت. نظر رهبری در مورد برجام معلوم است. دیگران علاقه دارند از رهبری هزینه کنند که بیانیه داده شد از رهبری هزینه نکنند.»

او در مورد گفتگوی خود در مناظره، گفت: «پزشکیان دوست من است. ناظر بر دو مورد اشکال گرفتم. یکی ناظر بر خود او که همیشه در حوزه مطالبه‌ گری است و هیچ وقت پاسخگو نیست. پزشکیان چند دوره نماینده مجلس و وزیر بوده و باید پاسخ گذشته خود را دهد. اگر کسی خودش درک درستی از مسائل داشته باشد دیگران را به کارشناسان ارجاع نمی‌دهد.»

او افزود: «اشکال دوم به پزشکیان این است که شما امتداد گذشته هستید. این‌که می‌گویید دولت سوم روحانی نیستم اشتباه است. بنده ۴۵ سال پاسخگوی خودم در تمامی مقاطع هستم. طرف درست تاریخ ایستادم.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: «دوستانی که ثبت‌نام‌ کردند، در انتخابات نقدی وجود ندارد. کنار محاسن ممتاز، اشکالاتی هم ممکن است وجود داشته باشد.»

او در مورد حجاب افزود: «حجاب امر شرعی و قانونی است. در نهایت احترام باید با افراد برخورد شود حتی افرادی که جرم می‌کنند.»

زاکانی در مورد فیلترینگ افزود: «اینترنت را یک موهبت می‌دانم. قابلیت‌ها در حوزه محتوا داریم که می‌توانیم با دیگران به اشتراک بگذاریم. موضوع منافع ملی و مصالح مردم است. شبکه فیبر نوری را تا درب منازل خواهیم برد. به بهترین نحو مردم را ثروتمند خواهیم کرد.»

زاکانی در مورد سیاست خارجی دولت متبوع خود عنوان کرد: «نسبت به قدرت شرق هم معتقدیم و خودمان را هم یکی از قدرت‌های شرق می‌دانیم. خط قرمز قطعی ما، اسرائیل است و خودش در مسیر نابودی است. مقاومت راه مقابله با این رژیم را بلد است. اگر آمریکا در موضع درست بنشیند و گذشته سیاهش را جبران کند، حتماً برای گفتگو منعی وجود ندارد. دنیا فقط آمریکا و دو الی سه کشور اروپایی نیستند. ما تاکید داریم که در قالب مذاکره باید احترام متقابل رعایت شود و به همدیگر احترام بگذاریم.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: «جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های شرق است. ما ارتباط خوبی با کشورهایی مثل چین و روسیه داریم که آنها نیز از قدرتمندان هستند.»

زاکانی در مورد برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: «بنده در گزارشی، محاسن و معایب آن را گفتم؛ نگاه ما، نگاه کارشناسی بوده است و نگاه صفر و صدی نبوده است. کشورهای اروپایی نباید به ایران به چشم متهم نگاه کنند. البته قطعاً متهم، آن‌هایی هستند که بمب اتم می‌سازند. حتی آن‌ها را می‌توان به عنوان مجرم شناخت. مجرم یعنی اتفاقات بزرگی در سال‌های گذشته رقم زده‌اند که از آن جمله می‌توان به جنایت آن‌ها در ۲۸ مردادماه و در اصل انقلاب اشاره کرد.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا در جریان مناظره، تنشی بین شما و کاندیدای مربوطه اتفاق خواهد افتاد»، گفت: «هیچ تنشی نخواهد بود چرا که فردا در نهایت احترام در مناظره صحبت خواهیم کرد و بنده هم از موضع اقتصادی و کار کارشناسی صحبت خواهم کرد.»

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما