شناسهٔ خبر: 67270671 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث تا چه زمانی است؟

صاحب‌خبر -

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از دوشنبه 28 خرداد تا شنبه 16 تیر 1403، به مناسبت دهه امامت و ولایت و آغاز سفرهای تابستانی، اجرایی شد. اعلام بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه‌، خبر خوشی برای میلیون‌ها راننده‌ای است که روزانه بدون داشتن بیمه شخص ثالث، در حال تردد در خیابان‌های شهر هستند.

آیا موتور سواران هم شامل طرح بخشودگی می‌شوند؟

خوشبختانه هیچ شرط خاصی از سوی بیمه مرکزی برای شرکت در طرح بخشودگی اعلام نشده است. برای همه صاحبان وسایل نقلیه موتوری، امکان معافیت از پرداخت جرایم دیرکرد بیمه با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله وجود دارد.

با وجود خطراتی که موتور سیکلت نسبت به دیگر وسایل نقلیه دارد، کمتر از 13 درصد موتورسواران بیمه شخص ثالث دارند. طبق آمار رسمی، بیش از  ۱۱ میلیون وسیله نقلیه، روزانه بدون داشتن بیمه شخص ثالث، در سطح شهر تردد می‌کنند. از این تعداد، سهم موتورسواران بیش از 8 میلیون نفر است. این در حالی است که سهم موتورسواران از مجموع تصادفات سالانه، حدود 30 درصد است.

جریمه های دیرکرد بیمه ثالث چگونه محاسبه می‌شود؟

بیمه شخص ثالث نه تنها یک الزام قانونی، بلکه یک پشتوانه محکم برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه است. با این وجود گاهی ممکن است، مشکلات مالی و یا فراموشی باعث عدم تمدید بیمه‌نامه و منجر به تحمیل جرایم سنگین بیمه‌ای به شما شود. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1403، افزایش پوشش‌های بیمه ثالث بدون افزایش حق بیمه، جزو وعده‌های داغ نامزدهای انتخابی نیز محسوب می‌شود.

بر اساس قانون، تمام وسایل نقلیه‌ای که بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند به ازای هر روز نداشتن بیمه‌نامه، جریمه‌ای را تحت عنوان جریمه دیرکرد بیمه باید پرداخت کنند. این جریمه‌ها یکی از منابع درآمدی صندوق تامین خسارت‌های بدنی هستند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روزشمار و به صورت زیر محاسبه می‌شود:

جریمه روزانه دیرکرد= حق بیمه کامل بدون تخفیف ÷ ۳۶۵ روز سال

هر چند عوامل زیر نیز در محاسبه جریمه دیرکرد موثر هستند:

  • نوع وسیله نقلیه
  • حق بیمه
  • شرکت بیمه

جریمه دیرکرد به‌صورت روزشمار و برای یک سال مورد محاسبه قرار می‌گیرد. سقف جریمه دیرکرد بیمه یک سال است. در صورتی که دیرکرد شما بیش از یک سال باشد، باز هم باید به اندازه همان یک سال، جریمه دیرکرد پرداخت شود.

مبلغ جریمه دیرکرد وسایل نقلیه به صورت حدودی در جدول زیر آمده است:

نوع خودرو مبلغ جریمه سالانه
سواری 1 تا 1/5 میلیون
موتور 4 تا 6/5 میلیون
بارکش 5 تا 12 میلیون

خرید رایگان بیمه ثالث از عید قربان تا عید غدیر

جشنواره عید تا عید بیمه‌، به‌منظور ترغیب رانندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه و آغاز سفرهای تابستانی اجرایی شد. در این جشنواره در صورت خرید بیمه شخص ثالث از عید قربان تا عید غدیر (28 خرداد تا 5 تیر 1403) علاوه بر بخشودگی جرایم بیمه به قید قرعه، وجه پرداختی شما برای خرید بیمه به حساب شما بازگردانده می‌شود.

آدرس وبسایت: https://bimeh.com/

پشتیبانی 24 ساعته: 0214372

ایمیل: support@bimeh.com

اینستاگرام: bimehdotcom@

آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان محمدرضا شجریان، کوچه چهارم، پلاک 22

شما می‌توانید با این وجه، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه موبایل و… با بهترین پوشش تهیه کنید و با ذخیره آن در کیف پول خود، هر زمان که موعد تمدید بیمه شما فرا رسید، از آن استفاده کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما