شناسهٔ خبر: 67318018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آسفالت مسیر دسترسی به ۱۵ روستای بخش مرکزی و لاجان شهرستان پیرانشهر

آسفالت مسیر دسترسی به ۱۵ روستای بخش مرکزی و لاجان شهرستان پیرانشهر با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان پیرانشهر با اشاره به آسفالت مسیر دسترسی به ۱۵ روستای بخش مرکزی و لاجان این شهرستان گفت: این طرح اواسط تابستان به پایان رسیده و تکمیل می‌شود.

خضر کاک‌درویشی افزود: توسعه روستا‌ها گامی اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی و کشاورزی کشور است و در این راستا توسعه زیرساخت‌های مهم در بخش‌های مختلف عمرانی و کشاورزی، روستا‌های شهرستان پیرانشهر را در مسیر خودکفایی قرار داده است.

آبرسانی، توسعه شبکه برق، آسفالت جاده‌های روستایی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی و گازرسانی و توسعه شبکه اینترنت از جمله طرح‌هایی است که روستا‌های این شهرستان را به مرز خودکفایی نزدیک کرده است.

شهرستان پیرانشهر با دارابودن ۱۴۰ روستا در بخش‌های مرکزی و لاجان نقش بسزایی در تأمین زنجیره غذایی کشور دارد، بطوریکه بیش از ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی، این شهرستان را به قطب اول تولید چغندرقند در استان تبدیل کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11241594"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265947/11241594?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما