شناسهٔ خبر: 67270618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نصرالله: گزینه حمله به الجلیل روی میز است

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان فقید حزب‌الله لبنان که هفته گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 دبیرکل حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه ما از هشتم اکتبر با یک رویارویی بزرگ مواجه هستیم و همچنان به وارد کردن خسارات جانی و مادی به اسرائیل ادامه می‌دهیم، افزود: به همین دلیل آنها در تلاشند تا جبهه لبنان و غزه را جدا کنند.

 به نقل از شبکه المیادین، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود از تمامی طرف‌ها و کشورهایی که شهادت این فرمانده جهادی حزب‌الله را تسلیت گفتند، تشکر و قدردانی کرد و همچنین به خانواده‌های شهدای راه قدس تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: شهید ابوطالب به عنوان یک رزمنده معمولی شروع به کار و به دلیل معنویت و روحیه بالا به سرعت پیشرفت کرد. او در اوایل جوانی فرمانده محور صدیقین بود و در سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از کادرهای جهادی عازم بوسنی شد و سال ها دور از خانواده و عزیزان سپری کرد.

وی افزود: ابوطالب قبل از سال ۲۰۰۰ در عملیات مقاومت مسئولیت محور بنت جبیل را بر عهده گرفت و در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ مسئول این محور بود. پس از آن در سال ۲۰۱۶ تا زمان شهادت مسئولیت یگان نصر را عهده دار بود.

سید حسن نصرالله در این باره تاکید کرد: شهادت نه شکست است و نه مرگ، بلکه نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است. خطرناک ترین چیزی که دشمن با آن رو به روست، این است که هر کس در این عرصه ها بجنگد، حامل این فرهنگ، فکر و ایمان است.

پاسخ مقاومت به ترورها قابل توجه بود

وی ادامه داد: نبرد در جبهه لبنان نقش بسیار مهمی داشت و خسارات مادی، معنوی و روحی به دشمن وارد کرد و واکنش مقاومت به ترورهای اخیر بسیار قابل توجه و بزرگ بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ترور و شهادت فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله عزم ما را برای ادامه راهمان افزایش می‌دهد. امروز به لطف این جانفشانی‌ها مصمم تر برای ادامه نبرد علیه اسرائیل هستیم.

وی اضافه کرد: ما از هشتم اکتبر با یک رویارویی بزرگ مواجه هستیم و همچنان به وارد کردن خسارات جانی و مادی به اسرائیل ادامه می‌دهیم. در این باره آنچه را که پهپاد هدهد انجام داد به دشمن یادآوری میکنیم. جبهه پشتیبان لبنان تأثیر زیادی در روند نبرد علیه اسرائیل دارد و به همین دلیل آنها در تلاشند تا جبهه لبنان و غزه را جدا کنند.

گزینه حمله به الجلیل روی میز است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش به دشمن صهیونیستی هشدار داد: حمله به الجلیل گزینه‌ای است که در صورت افزایش رویارویی و تنش روی میز باقی می‌ماند. دشمن خسارات خود را در جبهه شمال پنهان می‌کند اما نتوانست تعداد کسانی که شهرک‌ها را تخلیه کردند، مخفی کند.

وی افزود: از ابتدای نبرد طوفان الاقصی، یک ماشین رسانه‌ای جهانی وجود داشته است که ماموریت آن، کوچک شمردن اقداماتی است که جبهه‌های پشتیبان و مقاومت در غزه انجام می‌دهند.

 سید نصرالله تاکید کرد: اشغالگران خسارات خود را در جبهه شمالی پنهان می‌کنند تا تحت فشار بیشتری قرار نگیرند. ۴۲ مستعمره (شهرک صهیونیست‌نشین) به طور کامل تخلیه شدند و مستعمره‌هایی هستند که زندگی در آنها مختل شده است.

بازدارندگی دشمن در حال فروپاشی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: چهره نظامی، امنیتی و بازدارندگی دشمن در میان مردم، جامعه و جهان در حال فروپاشی است و فشارهای جبهه لبنان و دیگر جبهه ها و نیز استواری افسانه‌ای در غزه بر روند مذاکرات تأثیر می‌گذارد. جبهه‌های پشتیبان به صورت فعال در صحنه حضور دارند.

سید حسن نصرالله درباره عملیات‌های ارتش یمن نیز گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نتوانستند از کشتی‌های اسرائیل محافظت کنند و این یک شکست بزرگ برای دو ناوگان دریایی مهم در جهان و در درجه اول ناوگان نیروی دریایی آمریکا است.

وی به دو نتیجه از جبهه یمن اشاره کرد و گفت: اولین نتیجه شکست آمریکا و انگلیس و دوم ناتوانی اسرائیل از جنگیدن در آن جبهه است. دشمن در پی اعلام یک پیروزی دروغین و جعلی است که در واقعیت وجود ندارد. دشمن درصدد است تا آن را به عنوان یک پیروزی به مخاطبان خود معرفی کند. ما با واقعیت بسیار مهمی روبرو هستیم که توسط غزه و کرانه باختری رقم می‌خورد و خسارات زیادی به این رژیم وارد شده است.

اطلاعات جدید و دقیق درباره تجهیزات و اهداف دشمن داریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دشمن از هشتم اکتبر فهمیده است که مواضعش هدف قرار خواهند گرفت و ما اطلاعات کافی درباره آنها، استحکامات، تجهیزات و تعداد آنها داریم و به حمله به مواضع دشمن در یک برنامه مشخص  ادامه می‌دهیم.

سید حسن نصرالله در این زمینه ادامه داد: مقاومت اطلاعات جدید و دقیقی از مواضع دشمن اسرائیلی در مرز به دست آورده است و پهپاد «هدهد» با اطلاعاتی از داخل اراضی اشغالی بازگشته است که ما هنوز آن را منتشر نکرده‌ایم. ما اطلاعات بسیار بسیار زیادی داریم و آنچه دیروز منتشر کردیم، دقایقی از ساعات زیادی است که در حیفا فیلمبرداری شده است.

وی اضافه کرد: مقاومت با هدف قرار دادن تجهیزات فنی، رادارها، بالون‌ها و غیره، استراتژی «کور و کر کردن» دشمن را در پیش گرفته است و بر اساس دید و اطلاعات روشن و دقیق می‌جنگد.

هنوز از سلاح‌هایمان رونمایی نکرده‌ایم

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: ما سلاح های جدیدی به دست آورده‌ایم و فعلاً از آنها رونمایی نمی‌کنیم. ما تعداد زیادی پهپاد داریم و برخی از انواع موشک‌های مورد نیاز خود را تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد که تمام سلاح‌هایی که قرار بود به لبنان برسد، وارد این کشور شده است و حزب‌الله ساعت‌های زیادی فیلمبرداری از حیفا و نیز قبل و بعد از آن رخداد در اختیار دارد. علاوه بر آن، قدرت انسانی امروز مقاومت بی‌سابقه و تجهیزات و امکانات آن بیشتر از نیازهایش است.

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: ما تاکنون با بخشی از سلاح‌های خود جنگیده‌ایم و سلاح‌های جدیدی به دست آورده‌ایم. ما سلاح‌های خود را توسعه دادیم و از سلاح‌های جدید استفاده کردیم. سلاح‌های دیگر را برای روزهای آینده برای دفاع از سرزمین، ملت و حاکمیت لبنان ذخیره می‌کنیم.

هیچ نقطه‌ای از موشک‌ها و پهپادهای ما در امان نیست

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: تهدید جنگ علیه لبنان ما را نمی‌ترساند و نباید ما را بترساند؛ چراکه دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای سخت‌ترین روزها آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌داند چه چیزی در انتظارش است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که هیچ جایی از دست پهپادها و موشک‌های ما در امان نخواهد بود. دشمن همچنین می‌داند که ما توانایی رسیدن به اهداف خود را داریم. آنها می‌دانند آنچه در دریای مدیترانه در انتظارشان است، بسیار بزرگ است.

سید حسن نصرالله در این باره افزود: دشمن می‌داند که باید در زمین، دریا و هوا منتظر ما باشد و اگر جنگ به لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون قاعده خواهد جنگید. دشمن از عواقب نبرد با لبنان بر منطقه آگاه است.

قبرس در صورت همکاری با اسرائیل، بخشی از جنگ خواهد بود

سید حسن نصرالله با اشاره به همکاری دولت قبرس با رژیم صهیونیستی به این کشور هشدار داد: ما به دولت قبرس هشدار می‌دهیم که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود. ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت.

آتش بس بایدن به نتانیاهو اجازه می‌دهد جنگ را ادامه دهد

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به پیشنهاد آتش بس «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و در این زمینه گفت: شکاف آشکار و واضحی در پیشنهاد آتش‌بس بایدن وجود دارد که به نتانیاهو اجازه می‌دهد به جنگ در غزه ادامه دهد.

وی اضافه کرد: تمام خواسته‌ مقاومت فلسطین، آتش‌بس پایدار در غزه است و جزئیات دیگر قابل مذاکره است.

طوفان الاقصی تاریخ منطقه را تغییر خواهد داد

سید حسن نصرالله ادامه داد: این بزرگترین نبردی است که امت اسلام از سال ۱۹۴۸ رهبری کرده است و تاریخ منطقه را تغییر خواهد داد. راه حل آن واضح است و عملیات یمن، عراق و لبنان با آتش‌بس در غزه حل و فصل می‌شود.

وی در پایان، ادامه اتخاد مواضع در حمایت از مقاومت را یک وظیفه «اخلاقی»، «انسانی» و «دینی» دانست./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما