شناسهٔ خبر: 67269966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه تولیدات صنایع دستی کشور در بجنورد گشایش یافت

بجنورد- ایرنا- دهمین نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی کشور امروز (چهارشنبه) در محل «بش قارداش» شهرستان بجنورد با حضور استاندار خراسان شمالی و برخی مدیران استانی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه تولیدات صنایع دستی کشور با ۲۰۰ غرفه برپا شده است و تولیدات بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در آن به نمایش گذاشته می شود.

علی مستوفیان افزود: این نمایشگاه به مدت پنج روز در محل «بش قارداش» بجنورد برپا خواهد بود.

وی گفت: معرفی آثار صنایع دستی در نمایشگاه ها و عرضه مستقیم آن به مردم می تواند نقش مهمی در رونق تولیدات این رشته داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

نظر شما