شناسهٔ خبر: 67269631 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

«همستر کامبت» یا «بازی مرکب»، مسئله این است

سایت برترینها

چند هفته‌ای است که همستر کوچکی، بازی ساده‌ای را در تلگرام آغاز کرده است. بازی‌ای که بیشتر از آن که سرگرمی باشد سودای پولدار شدن را در بین کاربرانش به اوج رسانده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

چند هفته‌ای است که همستر کوچکی، بازی ساده‌ای را در تلگرام آغاز کرده است. بازی‌ای که بیشتر از آن که سرگرمی باشد سودای پولدار شدن را در بین کاربرانش به اوج رسانده است. «همستر کامبت" که معلوم نیست تنها یک تفریح و سرگرمی است یا کارخانه ضرب سکه، حالا به چالش خانواده‌ها در این تابستان داغ بدل شده است تا جایی که هم و غم آنها، پیدا کردن راهکاری برای چند میلیونی کردن سکه‌هایشان شده است!

پیر و جوان، زن و مرد، با سواد و بی سواد، شهری و روستایی. پولدار و فقیر، بیکار و شاغل، با همه انگشتان خود مشغول کلیک کردن و سکه روی سکه گذاشتن هستند! گویی آینده اقتصادشان به این سنجاب حنایی گره خورده است. در این میان نه کسی می‌داند پشت این همستر مرموز چه طراح و بازیگردانی قرار دارد و نه می‌داند این سکه‌ها رویای پولدار شدن آن‌ها را محقق خواهد کرد یا قرار است تنها وقت و روان کاربران را نابود سازد؟! تا چند روز گذشته همستر کامبت توانسته ۱۱۶ میلیون کاربر را به خود مشغول سازد، اما به رغم این آمار بالا، هنور هیچ مرجعی نتوانسته اطلاعات مشخصی از چند و، چون آن، به کاربران ارایه دهد.

البته چند روز یک بار پیامک‌های هشدارآمیزی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با این مضمون که «ساخت، عرضه و قیمت‌گذاری رمز ارز‌ها از جمله نات کوین و همستر کامبت، تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین‌المللی نیست و به راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه مالک آن‌ها وجود دارد.» ارسال می‌شود. اما هیچکدام از این هشدار‌ها از جذابیت این بازی کم نکرده است و ظاهرا کسی گوشش بدهکار نیست و چنان تب این همستر کت وشلواری و کراواتی بالا گرفته که حتی انتخابات پیش روی را هم پشت سر گذاشته است.

همین امر خود نگرانی‌هایی را فراهم کرده به طوری که هفته گذشته حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، گفت که «دشمن می‌خواهد با بازی همستر حواس ملت را از انتخابات باشکوهمان پرت کند. اگر مشارکت کم بود از الان بدانید که تقصیر این همستر است؛ و دلیل رشد و همه‌گیر شدن بازی همستر، این است که دشمن نمی‌خواهد مردم فکر کنند، کدام کاندیدا بهتر است.» به هر حال بازی با همستر کامبت بدون آگاهی و اطلاعات کافی و لازم، معلوم نیست پایان آن به کجا ختم می‌شود. اگرچه سرگرمی ساده و بی‌خرجی است و رویای شیرینی برای پولدار شدن فقراست، اما بی خبری از پشت ماجرا، تداعی کننده سریال «بازی مرکب» است که باید شانس را به عنوان سلاح اصلی برای فدا نشدن در آن، جدی گرفت!

نظر شما