شناسهٔ خبر: 67269319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

جریان اجتماعی دین امروز وابسته به انقلاب اسلامی است

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در صورت آسیب به انقلاب، نه‌تنها به مبانی اسلامی آسیب وارد می‌شود، بلکه جریان اجتماعی دین امروز وابسته به انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دوره توانمندسازی تبلیغی «مثل ابراهیم» که به‌همت معاونت تبلیغ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، برگزار شد، با اشاره به آیه «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ»، (ابراهیم، ۵) اظهار کرد: ایام انتخابات هم مثل دیگر ایام تبلیغی سال است و مبلغان باید حرکت تبلیغی کاملی در این زمینه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حرکت‌های ما در انتخابات بسیار مهم و مؤثر است، گفت: مساله اول در انتخابات، کمک به مشارکت حداکثری و توسعه مشارکت است و مساله دوم، بیان ویژگی‌های فرد اصلح است.

وی با بیان اینکه مردم خودشان قوه تشخیص دارند و فرد اصلح را انتخاب می‌کنند، گفت: مهم‌ترین ویژگی در انتخاب، نزدیک بودن فرد به رهبری و ولایت است که مبلّغ باید این ویژگی را شاخصه تصمیم‌گیری خود در انتخاب قرار داده و مردم را نیز به آن توجه دهد تا کسانی که با رهبری زاویه دارند به مسؤولیت نرسند.

علم الهدی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی و خدمات ایشان، گفت: امام راحل (ره) سه مأموریت به آقای رئیسی دادند و در پایان از ایشان رضایت داشتند و همین رضایت امام باعث رشد و برکت کارهای این شهید شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین در ابتدای سخنان خود در آستانه روز ملی بسیج اساتید، علت تصمیم امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج را نشان‌دهنده ماهیت این تشکل باعظمت و مقدس و پربرکت دانست و گفت: وقتی عوامل آمریکایی در طبس با امداد غیبی پروردگار، ناکام ماندند برای امام قطعی شد که این کشور همیشه مورد تهاجم دشمنان خواهد بود و فقط با امکانات نظامی نمی‌شود دفاع کامل انجام داد و اگر مردم در مسیر دفاع از کشور باشند، هر قدرتی که عملیات تهاجمی انجام دهد شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه مجتهد، در همه حرکات خود بر مبنای استنباط تکلیف از مبانی اجتهاد عمل می‌کند، گفت: این اندیشه امام، فقط سیاسی نبود بلکه ناشی از بینش فقاهتی امام بود که در همه مسیر زندگی و رهبری امام آن را مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در سیره پیامبر اکرم (ص) نیز مشاهده می‌شود که دفاع را وظیفه فردی هر مسلمانی می‌دانستند و در فاصله بعثت تا هجرت که پادگان و تجهیزات نظامی نداشتند، مسلمانان، نیروی دفاعی ایشان را تشکیل می‌دادند.

وی تصریح کرد: مسلمانانی که مبنای آن‌ها ایمان به خداوند بود در مقابل جمعیت و تجهیزات دشمن که چند برابر آن‌ها بود، می‌ایستادند و این علت پیشرفت و پیروزی پیامبر در جنگ‌ها بود.

علم الهدی با اشاره به کارکرد و برکات بسیج در این سال‌ها نیز گفت: عامل پیروزی در دفاع مقدس، بسیج بود، شهیدان بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی از بسیج به وجود آمدند و چهره بسیج در مقابله با فتنه‌هایی که در این سال‌ها پیش آمده، می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مبانی اعتقادی اسلام امروز به مبانی فکری انقلاب اسلامی گره خورده، ادامه داد: در صورت آسیب به انقلاب، نه‌تنها به مبانی اسلامی آسیب وارد می‌شود، بلکه جریان اجتماعی دین امروز وابسته به انقلاب اسلامی است.

وی در توضیح اینکه مبانی فکری توحیدی ما گره به مبانی انقلاب خورده است، گفت: توحید یعنی در عرصه هستی به قدرتی جز خدا قائل نباشیم و حاکمیتی جز حاکمیت الله را نپذیریم، پس در جریان حاکمیت این دنیا باید مظهر خدا قرار داشته باشد و انکار حاکمیت مظهر خدا، انکار حاکمیت خداوند است.

علم الهدی با تأکید بر اینکه باید در عملیات فردی و جمعی به وظیفه بسیجی خود عمل کنیم، گفت: پیشرفت‌های دفاعی ما شاید در مقابل دشمن زیاد نباشد اما چیزی که ما داریم و دشمن ندارد، اندیشه انقلابی و اعتقاد به معاد و حکومت خداوند است.

نظر شما