شناسهٔ خبر: 67269080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

دادستان مرکز استان:

جلوگیری از تصرف اراضی ملی یکی از اولویت های دستگاه قضا در کردستان است

سنندج – جباری، دادستان مرکز استان جلوگیری از تصرف اراضی ملی را یکی از اولویت های دستگاه قضا در کردستان عنوان کرد و گفت: پرونده های این بخش به صورت ویژه پیگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جباری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های استان کردستان، اظهار کرد: برخورد قاطع با هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی ملی و طبیعی یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضا در استان کردستان به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این راستا طی سال گذشته و امسال، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع چهار هزار و ۲۱۶ هکتار اراضی کشاورزی در استان قلع ‌و قمع شد که این میزان در سال گذشته به ۸ هزار هکتار رسید.

و در سال گذشته به یک‌هزار و ۲۱ هکتار رسید که به بیت‌المال بازگشت.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اموال دولتی استان کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۴ مورد پرونده قضایی در راستای رفع تصرف اموال دولتی صادر شده و این اموال بعد از صدور حکم به بیت ‌المال بازگشته است.

جباری گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۵ هکتار از رودخانه‌ های استان آزادسازی شد که این میزان در سال گذشته به ۴۷۶ هکتار افزایش یافت.

وی ضمن اشاره به ظرفیت سد قشلاق و ضرورت حفظ حریم و محدوده این موهبت الهی، اظهار کرد: اجازه نمی دهیم که برخی افراد سودجو از خلأ برخی ترک ‌فعل‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده است، سوءاستفاده و زمین تصرف کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش، گفت: تنها در یک ماه اخیر ۱۰ فقره قلع ‌و قمع و پرونده قضایی ویژه سودجویان و متصرفان سد قشلاق تشکیل شده است.

جباری حمایت از جوانان متخصص، دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان را از دیگر اولویت‌های دادستانی ذکر کرد و یادآور شد: در همین راستا پروانه مهندسی ۳۰۰ نفر از مهندسان و متخصصان حوزه عمرانی که در خارج از کشور سکونت داشتند، اما پروانه آنان در سیستم استان فعال بود و با آن کار و فعالیت می کردند معلق شد تا افراد دیگری جایگزین آنان شوند.

نظر شما