شناسهٔ خبر: 67268651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مرکز ماده ۱۶ معتادان به تنهایی جوابگوی شهرستان تبریز نیست - اکونی

اقتصاد ایران: تبربز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: مرکز ماده ۱۶ معتادان به تنهایی جوابگوی شهرستان تبریز نیست و باید در شهرهای پرخطر نیز مشابه این مرکز ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: مواد مخدر یک پدیده شوم و خانمان‌سوز است که توسط استعمارگران جهت تسلط بر جهان سوم طراحی شده، اما الان خود آنها نیز گرفتار شده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر پیشگیری از اعتیاد در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد می‌توانیم به موفقیت‌های تأثیرگذار در کاهش اعتیاد امیدوار باشیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: چنان چه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی با همدلی و مشارکت سعی در مهار این بیماری داشتند، باید مبارزه با مواد مخدر و ریشه‌کن کردن آن نیز به همین نحو جدی گرفته شده و مهار شود.

وی افزود: باید مردم را نسبت به این امر مهم حساس کنیم، چرا که در صورت مهار نشدن، قابل تسری به همه خانواده‌ها و همه افراد و اقشار جامعه است.

محمدی گفت: مرکز ماده ۱۶ معتادان به تنهایی جوابگوی شهرستان تبریز نیست و باید در شهرهای پرخطر نیز مشابه این مرکز ایجاد شود.

وی افزود: بدون شک موضوع اعتیاد به دلیل گستردگی از مهم‌ترین آسیب‌هایی اجتماعی است که خانواده‌ها و همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و به همین دلیل برای مقابله با آن از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقابله با مواد مخدر و ریشه‌کن کردن آن نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی است؛ لذا لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌صورت کاربردی و اجرایی به این موضوع ورود کنند.

امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گزارشی از خسارت‌های ناشی از مواد مخدر، ارزیابی سریع مصرف مواد، امکانات کنترلی مواد مخدر و ایجاد مرکز ماده، ۱۶ درچند شهرستان پرخطر استان ارائه کرد.

نظر شما