شناسهٔ خبر: 67266948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز ماده ۱۶ معتادان به‌تنهایی جوابگوی تبریز نیست

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: مرکز ماده ۱۶ معتادان به‌تنهایی جواب‌گوی تبریز نیست.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تراب محمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر ضرورت ریشه‌کن‌کردن اعتیاد به مواد مخدر در جامعه، گفت: براساس دستورالعمل‌ها و قوانین، برای هر دستگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد وظیفه‌ای تعیین شده که ضمن آگاهی باید به‌صورت دقیق و جدی آن را اجرا کنند.

وی مواد مخدر را پدیده‌‌ای خانمان‌سوز دانست و گفت: این تهدید جهانی، توسط استعمارگران جهت تسلط بر جهان سوم طراحی شده که خود آن‌ها نیز گرفتار این بلیه شده‌اند.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر پیشگیری از اعتیاد در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد می‌توانیم به موفقیت‌های تأثیرگذار در کاهش اعتیاد امیدوار باشیم.

محمدی گفت: چنانچه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی با همدلی و مشارکت سعی در مهار این بیماری داشتند، باید مبارزه با مواد مخدر و ریشه‌کن‌ کردن  آن نیز به همین نحو جدی گرفته شده و مهار شود.

وی افزود: باید مردم را نسبت به این امر مهم حساس کنیم، چراکه در صورت مهار نشدن، قابل تسری به همه خانواده‌ها و همه افراد و اقشار جامعه است.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز ماده 16 معتادان به‌تنهایی جوابگوی شهرستان تبریز نیست و باید در شهرهای پرخطر نیز مشابه این مرکز ایجاد شود.

محمدی افزود: بدون شک موضوع اعتیاد به دلیل گستردگی از مهم‌ترین آسیب‌هایی  اجتماعی است که خانواده‌ها و همه افراد جامعه را تهدید می‌کند و به‌همین دلیل برای مقابله با آن از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقابله با موادمخدر و ریشه‌کن‌ کردن آن نیازمند عزم جدی همه‌ دستگاه‌های اجرایی است؛ لذا لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌صورت کاربردی و اجرایی به این موضوع ورود کنند.

امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گزارشی از خسارت‌های ناشی از موادمخدر، ارزیابی سریع مصرف مواد، امکانات کنترلی مواد مخدر و ایجاد مرکز ماده 16 در چند شهرستان پرخطر استان ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما