شناسهٔ خبر: 67268395 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کارگران محبوس شده معدن شازند ۱۵ متر زیر آوارند

فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه حجم ریزش معدن شازند را بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: ۲ کارگر محبوس شده این معدن ۱۵ متر زیر آوار کوه گرفتار شدند. فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه حجم ریزش معدن شازند را بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: ۲ کارگر محبوس شده این معدن ۱۵ متر زیر آوار کوه گرفتار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی ، سرهنگ «حسین ساجدی‌فر» روز چهارشنبه در این خصوص گفت : محل محبوس شدن کارگران با کمک سگ‌های زنده یاب، دستگاه فلزیاب و امواج تلفن همراه کارگران، ردیابی و نقطه زنی شد.

وی با بیان اینکه ۲ جبهه برای جستجوی کارگران نقطه‌زنی شد، ادامه داد: جبهه اول مسیر ریزش کوه است که باید ایمن‌سازی شود و جبهه دیگر پایین کوه است که باید بازگشایی و آواربرداری از آن نقاط انجام شود.

فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه پاسداران توضیح داد: با توجه به حجم زیاد آوار در نقطه تعیین شده که امواج تلفن همراه و فلزیاب نشان داده، پیش‌بینی می‌شود سه روز آینده به محل نقطه‌زنی برسیم.

سرهنگ ساجدی‌فر افزود: ۴۰ نفر با تمام تجهیزات مورد نیاز از گروه مهندس رزمی با ایجاد کارگاه در منطقه مستقر شده‌اند و تمام تلاش خود را در جستجوی کارگران محبوس شده بکار گرفته‌اند.

معدن شماره پنج شازند در جاده اراک - توره صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه جاری ریزش کرد و چهار کارگر در آن محبوس شدند که تاکنون اجساد ۲ کارگر خارج شده و تلاش‌ها برای پیداکردن ۲ جسد کارگر دیگر ادامه داد.

نظر شما