شناسهٔ خبر: 67258922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگران محبوس شده معدن شازند ۱۵ متر زیر آوارند

اراک - ایرنا - فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه حجم ریزش معدن شازند را بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: ۲ کارگر محبوس شده این معدن ۱۵ متر زیر آوار کوه گرفتار شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «حسین ساجدی‌فر» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: محل محبوس شدن کارگران با کمک سگ‌های زنده یاب، دستگاه فلزیاب و امواج تلفن همراه کارگران، ردیابی و نقطه زنی شد.

وی با بیان اینکه ۲ جبهه برای جستجوی کارگران نقطه‌زنی شد، ادامه داد: جبهه اول مسیر ریزش کوه است که باید ایمن‌سازی شود و جبهه دیگر پایین کوه است که باید بازگشایی و آواربرداری از آن نقاط انجام شود.

فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه پاسداران توضیح داد: با توجه به حجم زیاد آوار در نقطه تعیین شده که امواج تلفن همراه و فلزیاب نشان داده، پیش‌بینی می‌شود سه روز آینده به محل نقطه‌زنی برسیم.

بیشتر بخوانید:

صفر تا ۱۰۰ حادثه ریزش معدن شازند/سرنوشت آخرین محبوس‌شدگان چه شد؟

دستگیری صاحب معدن شازند

سرهنگ ساجدی‌فر افزود: ۴۰ نفر با تمام تجهیزات مورد نیاز از گروه مهندس رزمی با ایجاد کارگاه در منطقه مستقر شده‌اند و تمام تلاش خود را در جستجوی کارگران محبوس شده بکار گرفته‌اند.

معدن شماره پنج شازند در جاده اراک - توره صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه جاری ریزش کرد و چهار کارگر در آن محبوس شدند که تاکنون اجساد ۲ کارگر خارج شده و تلاش‌ها برای پیداکردن ۲ جسد کارگر دیگر ادامه داد.

نظر شما