شناسهٔ خبر: 67315981 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سازمان اموال تملیکی:

۲۳۰۰ تن چای دبش به فروش رسید

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 2 هزار و 300 تن چای دبش از طریق مزایده خبرداد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در دولت رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: تمام اقدامات،پیشرفت‌ها و رکوردهایی که طی سه سال گذشته صورت گرفته است در سایه تعامل دستگاه های مختلف به ویژه تعامل قوه مجریه و قضائیه بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال های گذشته اموال تملیکی مغفول مانده بود،اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در دولت رئیس جمهور شهید اظهار کرد: تمام اقدامات،پیشرفت ها و رکوردهایی که طی سه سال گذشته صورت گرفته است در سایه تعامل دستگاه های مختلف به ویژه تعامل قوه مجریه و قضائیه بوده است و به گفته رئیس جمهور شهید اموال تملکی نماد تعامل و هماهنگی بین دستگاهی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: با هماهنگی که در دولت سیزدهم، کالاهای متروکه در انبارها که سال‌ها مانده بودند و تاریخ مصرف آنها گذشته بود منهدم و بقیه کالاها به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اقداماتی که برای نخستین بار در سازمان صورت گرفت،گفت: تدوین برنامه تحول محور،تقدیر در جشنواره شهید رجایی، تبدیل شدن به نهمین شرکت دولتی سودده، کسب مقام برتر در اقدامات برجسته در سازمان های زیرمجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی و سایر اقدامات و رکوردهایی که جابه جا شد برای صیانت از بیت المال و با تعامل قوه مجریه و قضائیه اتفاق افتاد و همه مسئولان اذعان دارند این اتفاقات محسوس است و تمام این پیشرفت ها مرهون تلاش شبانه روزی همکاران در سازمان است.

اجتهادی با بیان اینکه کارنامه اموال تملیکی در دولت سیزدهم درخشان است و به گفته رئیس قوه قضائیه انقلابی صورت گرفت،تصریح کرد: علاوه بر تعیین تکلیف ابر پرونده های رسوبی که مربوط به دهه 90 بود تعیین تکلیف کالاها با رشد ۵۴۷ درصدی به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.وی ادامه داد: در بخش اعاده کالاها رشد یک هزار و ۲۰ درصدی داشتیم، یعنی کالاها به دست صاحبان اصلی و چرخه تولید بازگشت همچنین رشد ۶۱۰ درصدی فروش کالا و رشد 161 درصدی استرداد کالاها در این دولت به ثبت رسید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در سال 1402 نسبت به 1401 انهدام 26 درصد منفی بوده است اما کالاهای سلامت محور با حضور مسئولان مربوطه پس از بررسی و کنترل استانداردها در صورت نداشتن استانداردهای لازم منهدم شد.

اجتهادی به ساماندهی انبارها نیز اشاره کرد: بیش از 3 برابر نسبت به کل زمان تاسیس سازمان انبار خریداری شد همچنین در قفسه بندی 1920 درصد رشد داشتیم، در حال حاضر 80 هزار مترمربع به قفسه بندی انبارها اضافه شده است.

وی ادامه داد: نخستین اقدام در ساماندهی انبارها داشتن تجهیزات است بر این اساس در دولت سیزدهم، بیمه انبارها،تجهیز به دستگاه های اطفای حریق و پایش تصویری انبارها صورت گرفت.

راه اندازی سامانه سیات
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای افزایش شفافیت و کاهش فساد، گفت: راه اندازی سامانه سیات تکلیف سازمان از سال 90 بود که هیچی اتفاقی نیفتاد اما در دوره جدید با بکارگیری پیمانکار جدید این موضوع به نتیجه رسید و در 22 استان فعال است و به‌زودی در هفته این سامانه رونمایی می‌شود، امیدواریم دستگاه‌های کاشف نیز به این سامانه متصل شود تا تعیین تکلیف کالاها سرعت بگیرد.

اجتهادی به اقدامات سازمان در موضوع مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون در این باره وظیفه قانونی نداریم اما، در این زمینه کمک های خوبی در اختیار کمیته امداد، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و نهاده های حمایتی قرار دادیم و کالاهایی که مجوز استاندارد و بهداشت داشته برای محرومیت زدایی در اختیار این ارگان ها قرار دادیم که می توان به مشارکت در پویش دست های مهربان سازمات تبلیغات و طرح نسیم مهربانی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

4 هزار خودرو تعیین تکلیف شد

وی با اشاره به شعار سال 1403 که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شد،بیان کرد: در اجرای قانون بودجه سال گذشته، 4 هزار خودروی سواری و ماشین آلات راهسازی تعیین تکلیف شد و در سال جاری نیز بر اساس قانون بودجه تعیین تکلیف یک هزار انواع خودروهای سواری و ماشین آلات صنعتی و معدنی بر عهده سازمان قرار داده شده است که با هماهنگی های بین دستگاهی که صورت خواهد گرفت این ماشین آلات در مزایده عرضه خواهد شد.

276 هزار متر مربع سند به نام دولت صادر شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در این نشست خبری به املاک و مستغلاتی نیز که در اختیار این سازمان قرار دارد نیز اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این پرونده‌ها متعلق به املاک شهمیری با ۸۵ هزار متر مربع در مازندران است که کل این اموال در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت همچنین با املاک سادات خوزستان در مجموع از این دو پرونده۳۰۰ ملک در اختیار سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال 276 هزار متر مربع سند به نام دولت صادر شده است، گفت: در سال گذشته 1200 میلیارد تومان املاک فروخته شده که نسبت به 30 سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

اموال کوروش کمپانی به مزایده می‌روداجتهادی ادامه داد: همچنین اموال کوروش کمپانی شامل موبایل و تعدادی خودرو با حکم دستگاه قضایی در اختیار این سازمان قرار گرفته است و با اولویت در تیرماه جاری از طریق مزایده به فروش خواهد رسید تا وجوه حاصل از آن در اختیار شکات قرار گیرد.

اقدام سازمان برای فروش جای دبشمدیرعامل سازمان اموال تملیکی به وضعیت پرونده چای دبش اشاره کرد و گفت: میزان زیادی از این محموله در منطقه ویژه پیام و یکهزار کانتینر در بندر شهید رجایی بوده همچنین بخشی از ماشین‌آلات صنعتی نیز در اختیار سازمان قرار گرفته است که بخشی به عنوان متروکه و بخشی مربوط به ظن قاچاق است عنوان متروکه در اختیار این سازمان قرار گرفته و بخشی که غیرقابل مصرف در حال انهدام است و مابقی در حال فروش است.

وی تصریح کرد: با تاکید بازپرس، سخت‌ترین آزمون‌های استاندارد در خصوص این محموله انجام شده و با مجوزهای سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو صادر کردند که در سه استان البرز، تهران خوزستان به مزایده رفت.

اجتهادی با اشاره به اینکه هزار دستگاه خودروی متروکه در اختیار سازمان قرار گرفته است، گفت: این آمارها هر روز تغییر می‌کند که امکان دارد این خودروها متروکه و یا به ظن قاچاق است.

رشد 50 درصدی انبار ملکیعلی جمشیدی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز در این نشست با بیان اینکه مجموع انبارهای این سازمان 400 هزار متر مربع است، گفت: در سال 1400 مجموع انبارهای ملکی سازمان با رشد 50 درصدی به 200 هزار مترمربع رسیده است.

رشد 841 درصدی فروشعلیرضا نورنژاد عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول نیز در این نشست بیان کرد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 841 درصد افزایش فروش داشتیم.

وی گفت: در محاکم قضایی 88 درصد پرونده ها با تلاش کارشناسان به نفع سازمان رای گرفته شده است.۲ هزار و ۳۰۰ تن چای دبش به فروش رفتسعید غلامی باغی، معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه گفت: حجم بالای چای بیش از نیاز بازار است که فرایندهای بررسی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تن چای دبش در مزایده‌های تهران به فروش رفته است. هنوز در بعضی از استان‌ها مجوزهای سازمان غذا دارو و استاندارد هنوز صادر نشده است تا در مزایده برگزار شود.

غلامی باغی بیان داشت: مزایده باعث می‌شود که هیچ‌گونه تبعیض و رانتی به شخص حقیقی و حقوقی برای کسی نداشته باشیم ضمن اینکه امکان خرید اسقاطی نیز برای تولیدکنندگان نیز فراهم شده است.

نظر شما