شناسهٔ خبر: 67306290 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش آرای برائت و استرداد کالا با همکاری قوه قضاییه

مدیرعامل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به همکاری قوه قضاییه با این سازمان گفت: تعداد آرای برائت و استرداد کالا نسبت به گذشته روند کاهشی پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی در نشست خبری ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: در دولت سیزدهم‌ بسیاری از ناممکن‌هایی که مربوط به کالا‌های رسوبی چندین سال قبل بود ممکن شد.

وی با اشاره به تدوین برنامه تحول محور گفت: سازمان اموال تملیکی از یک سازمان زیان‌ده به سازمانی سودده تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی بیان کرد: با اقدامات خوبی که با همکاری قوه قضاییه برقرار شد تعداد آرای برائت کاهش یافته است.

اجتهادی ادامه داد: این تعامل خوب با مراجع رسیدگی‌کننده باعث شد استرداد کالا نسبت به قبل کاهش یابد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آمار‌ها گفت: رشد انهدام در سال ١۴٠٢ نسبت به سال قبل ٢۶ درصد منفی شده است.

وی در توضیح اقدامات سازمان در ۳ سال اخیر اظهار کرد: در زمینه تعیین‌تکلیف اموال منقول رشد ۵۴٧ درصدی داشتیم.  

اجتهادی ادامه داد: در بحث اعاده کالا‌های متروکه رشد هزار و ۳۲۰ درصدی رخ داده که این اقدام منجر به بازگشت سریع کالا به بازار شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: این میزان رشد اعاده کالا، نشان‌دهنده افزایش سرعت تعیین تکلیف‌پرونده‌ها است و اخطاری به صاحبان کالا محسوب می‌شود که هر چه سریع‌تر به‌دنبال تعیین‌تکلیف کالای خود باشند.  

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به توقیف اموال کوروش کمپانی گفت: بخشی از اموال منقول و غیرمنقول کوروش کمپانی در کیش و سایر استان‌ها شناسایی و توقیف شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است.

وی افزود: این اموال شامل موبایل، املاک وخودرو است که در تیرماه ارزش‌گذاری خواهد شد و در اولین مزایده به فروش می‌رسد.  

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش اموال کوروش کمپانی به خزانه دولت نمی‌رود، گفت: تمام درآمد صرف جبران خسارت شکات خواهد شد؛ بخشی از اموال در خارج از کشور است که نهاد‌های متولی برای استرداد آن‌ها در حال مذاکره و پیگیری هستند.  

اجتهادی با اشاره به محموله‌های چای دبش موجود در انبار‌های اموال تملیکی، اظهار کرد: دو محموله هزار کانتینری چای دبش در منطقه ویژه پیام و بندر شهید رجایی به میزان ۴٠هزار تن به ظن قاچاق و همچنین به عنوان کالای متروکه در انبار‌های اموال تکمیلی ضبط شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۵ هزار تن چای دبش غیراستاندارد منهدم شده و نظارت دقیق و سختگیرانه‌ای برای آزمایش‌های چای دبش انجام می‌شود.

 معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه با مجوز سازمان استاندارد و غذا و دارو بخشی از این چای در مزایده به فروش رفته، گفت: در مزایده‌های استان تهران ٢ هزار و ٣٠٠ تن چای دبش به فروش رفته و امکان فروش نسیه و بازپرداخت مدت‌دار وجود دارد.

مزایده ماشین‌آلات راهسازی تیر انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به سوال میزان در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین‌تکلیف ماشین‌آلات راهسازی، گفت: بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان وصدور رای دیوان عدالت اداری، ماشین‌آلات راهسازی در اختیار سازمان قرار گرفت و اقدامات اولیه برای اخذ مجوز‌ها انجام شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه قانون بودجه ١۴٠٣ نیز ظرفیت قانونی برای تعیین‌تکلیف این ماشین‌آلات را داشته است و قانون بودجه از تاریخ ١٢ خرداد ١۴٠٣ ابلاغ شده است.

اجتهادی با اشاره به نیاز به قانون بودجه در تعیین‌تکلیف این ماشین‌آلات، اظهار کرد: قرار است از طریق مزایده‌های که در تیرماه انجام می‌شود، تعیین‌تکلیف این ماشین‌آلات در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: از همکاری ویژه رئیس قوه قضاییه که اعتقاد دارد کار مردم باید انجام شود و همچنین معاونان وی و دادگستری‌ها و سازمان بازرسی که همواره در کنار اموال تملیکی بوده و بازرسی‌های حمایتی داشته است تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما