شناسهٔ خبر: 67268390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای همزمان ۳ خط مترو در شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از اجرای همزمان ۳ خط مترو در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در هیچ کلان‌شهری چنین کاری انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا اسماعیلی در برنامه خوشاشیراز در خصوص پروژه‌های عمرانی و تخصیص اعتبارات با توجه به بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته گفت: شهرداری دستگاهی درآمد-هزینه است که باید تولید درآمد و منابع آن اتفاق بیافتد و این درآمد هزینه شود که در سال گذشته رقمی بالغ‌بر به ۱۷ هزار میلیارد تومان به مصارف عمرانی رسید.

او با اشاره به سه نوبته شدن اجرای پروژه‌های عمرانی و تلاش‌های مدیریت شهری برای آبادانی کلان‌شهر شیراز بیان کرد: در هیچ کلان‌شهری هم‌زمان سه خط مترو در حال احداث نیست، اما شهرداری شیراز باهمت و تلاش مضاعف در حال احداث سه خط مترو است.

اسماعیلی در خصوص اجرای پروژه‌های متعدد بزرگراهی و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز گفت: تقاطع‌ها و بزرگراه‌های بسیاری در سال گذشته به بهره‌برداری برداری رسید که بزرگراه شهید سلیمانی و محور جنوبی آیت‌ال‌ها حائری شیرازی ازجمله آن است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان و بزرگراه شهید رئیسی به طول ۴ کیلومتر نیز با حضور وزیر کشور به افتتاح شد و تقاطع نواب ـ کمربندی ـ احمدبن موسی (ع) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌های کشو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه اگر منابع مالی تأمین نشود پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: علاوه بر تأمین منابع به زنجیره تأمین مصالح در کنار پروژه‌ها هم اندیشیده شده که پیمانکاران راحت بتواند کار را جلو ببرند.

او با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر شیراز گفت: ۱۱ سالن در ۱۱ منطقه شهرداری در حال ساخت است و همچنین ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف شهر احداث خواهد شد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز همچنین به روش نوین مالی و مولدسازی برای تأمین منابع مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: در شهرداری شیراز از فرصت سرمایه‌گذاری استفاده خوبی می‌شود و بسیاری از بودجه نیز از این طریق تأمین می‌شود.

اسماعیلی به درآمد پایدار سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: این درآمد ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته آن داشته است که به سمت درآمد پایدار می‌رویم و در سال گذشته شهرداری شیراز از طریق تهاتر ۷ هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کرد که کار بزرگی بود.

معاون شهردار شیراز گفت: تلاش بر این است تا کمترین میزان بدهی در شهرداری باشد و تأمین منابع از فرصت توسعه پایدار شهری انجام می‌شود تا عارضه کمتری برای آیندگان باشد.

نظر شما