شناسهٔ خبر: 67279876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تعریف پنج پروژه گردشگری جدید در شیراز

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز از تعریف پنج پروژه هدف گردشگری «تله کابین، باغ پرندگان، پارک آبی، شهربازی و اکواریوم» در این کمیسیون خبر داد و گفت: شهرداری شیراز با همکاری بخش خصوصی در حال عقد قرارداد و اجرای پروژه‌ها هستند.

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر و حمیدرضا اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با حضور در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ پرداختند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز در این برنامه گفت: با شروع دوره ششم شورا بودجه به مبلغ ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تحویل گرفته شد که این رقم در دو سال اخیر به ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است و این رشد پنج برابری بودجه نشان از عزم و اراده جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای آبادانی شهر شیراز است.

علیرضا اسکندری با تأکید بر عزم و اراده برای انجام پروژه‌ها در برنامه زمان‌بندی افزود: البته تأمین اعتبارات مالی نیز مهم است که تلاش برای راه‌های کسب درآمد پایدار که به‌صورت همیشگی برای شهرداری تعریف‌شده است به‌خوبی انجام می‌شود.

این مقام اقتصادی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص درآمدهای پایدار و تقدیر از حوزه مالی و اقتصادی شهرداری این کلان‌شهر گفت: در حال حاضر با تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری هیچ پروژه نیمه فعال و تعطیل در شهر نداریم که این نشان‌دهنده عزم و اراده جدی مدیریت شهری برای ساختن شهری درخور شأن شهروندان خوب شیراز است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز افزود: در کنار پروژه‌های عمرانی که انجام می‌شود تأمین منابع مالی هم بسیار مهم است که ما با همکاری معاونت مالی و اقتصادی شهرداری از طریق سرمایه‌گذاری و راه‌های نوین منابع مالی را تأمین می‌کنیم.

اسکندری با اشاره به این موضوع که نگاه شورای اسلامی شهر ما در کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری، درآمد پایدار است، تصریح کرد: پنج پروژه هدف گردشگری «تله کابین، باغ پرندگان، پارک آبی، شهربازی و اکواریوم» در این کمیسیون تعریف شد که شهرداری شیراز با همکاری بخش خصوصی در حال عقد قرارداد و اجرای پروژه‌ها هستند.

وی با تصریح بر تاریخ غنی و ارزشمند شیراز گفت: نگاه این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، نگاهی بلند و روشن است که در سایه همدلی، وفاق و همکاری و تعامل و همکاری با شهرداری رخ خواهد داد؛ چراکه در مدیریت این کلان‌شهر با وسعت دید کوتاه به‌جایی نخواهیم رسید.

رشد 300 درصدی درآمد پایدار و اجرای هم‌زمان سه خط مترو در شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این برنامه درخصوص پروژه‌های عمرانی و تخصیص اعتبارات با توجه به بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته گفت: شهرداری دستگاهی درآمد-هزینه است که باید تولید درآمد و منابع آن اتفاق بیافتد و این درآمد هزینه شود که در سال گذشته رقمی بالغ‌بر به ۱۷ هزار میلیارد تومان به مصارف عمرانی رسید.

حمیدرضا اسماعیلی با اشاره به سه نوبته شدن اجرای پروژه‌های عمرانی و تلاش‌های مدیریت شهری برای آبادانی کلان‌شهر شیراز بیان کرد: در هیچ کلان‌شهری هم‌زمان سه خط مترو در حال احداث نیست اما شهرداری شیراز باهمت و تلاش مضاعف در حال احداث سه خط مترو است.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های متعدد بزرگراهی و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز گفت: تقاطع‌ها و بزرگراه‌های بسیاری در سال گذشته به بهره‌برداری برداری رسید که بزرگراه شهید سلیمانی و محور جنوبی آیت‌الها حائری شیرازی ازجمله آن است.

معاون شهردار شیراز افزود: هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان و بزرگراه شهید رئیسی به طول ۴ کیلومتر نیز با حضور وزیر کشور به افتتاح شد و تقاطع نواب-کمربندی- احمدبن موسی(ع) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌های کشور تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه اگر منابع مالی تأمین نشود پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: علاوه بر تأمین منابع به زنجیره تأمین مصالح در کنار پروژه‌ها هم اندیشیده شده که پیمانکاران راحت بتواند کار را جلو ببرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر شیراز گفت: ۱۱ سالن در ۱۱ منطقه شهرداری در حال ساخت است و همچنین ۲۰ زمین چمن منصوعی در مناطق مختلف شهر احداث خواهد شد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز همچنین به روش نوین مالی و مولدسازی برای تأمین منابع مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: در شهرداری شیراز از فرصت سرمایه‌گذاری استفاده خوبی می‌شود و بسیاری از بودجه نیز از این طریق تأمین می‌شود.
اسماعیلی به درآمد پایدار سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: این درآمد ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته آن داشته است که به سمت درآمد پایدار می‌رویم و در سال گذشته شهرداری شیراز از طریق تهاتر ۷ هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کرد که کار بزرگی بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، معاون شهردار شیراز گفت: تلاش بر این است تا کمترین میزان بدهی در شهرداری باشد و تأمین منابع از فرصت توسعه پایدار شهری انجام می‌شود تا عارضه کمتری برای آیندگان باشد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما