شناسهٔ خبر: 67289131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

پیش بینی ریاست ناتو / چه کسی شانس بیشتری دارد؟

با کناره گیری رئیس جمهور رومانی، شانس مارک روته نخست وزیر هلند برای جانشینی ینس استولتنبرک دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بیشتر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه گاردین امروز پنجشنبه گزارش داد که کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی تصمیم گرفته تا از رقابت برای سمت دبیر کلی ناتو کناره گیری کند.

بر این اساس شانس مارک روته نخست وزیر هلند که از همان ابتدا مدعی اول کسب این سمت بود، افزایش پیدا می‌کند.

روز سه‌شنبه ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اظهار کرد که بوداپست آماده حمایت از مارک روته برای این پست است. پیش از این هم اسلواکی حمایت خود را از روته اعلام کرده بود.

"پیتر پلگرینی" ،رئیس جمهور اسلواکی در این باره گفت: پس از گفتگوی نهایی با مارک روته و رایزنی با دولت اسلواکی، این کشور می تواند مارک روته را به عنوان رئیس ائتلاف نظامی ناتو معرفی کند.

دوره ریاست استولتنبرگ به عنوان دبیر کل ناتو چند ماه دیگر به پایان می‌رسد. در این میان روته نامزد هلندی بسیار برای عهده داری این سمت محبوب است.

استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چندین بار دوره ریاست خود را تمدید کرده است. این مرد نروژی حالا می‌خواهد در ماه اکتبر پس از یک دهه در راس ائتلاف نظامی، پست خود را رها کند.

دبیر کل ناتو معمولا با اجماع منصوب می‌شود و بنابراین نیاز به حمایت تمام 32 عضو این ائتلاف نظامی دارد. بسیاری از کشورها قبلاً از روته، نخست وزیر هلند حمایت کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما