شناسهٔ خبر: 67268304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امکان ساخت اندام مصنوعی برای معلولان مددجوی بهزیستی فراهم شد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن، گفت: یک توافق سه جانبه برای افراد دارای شرایط خاص جسمی، به منظور اخذ تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت و سازمان بهزیستی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

" علی محمد قادری " روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سازمان علاوه بر غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، با استفاده از دانش نوین شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه معلولان اقدام کرده است.

وی افزود: یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیت‌سازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

قادری اضافه کرد: در برخی اماکن عمومی نظیر مساجد میزهای خدمت هوشمند برای خدمات‌رسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی دایر می‌شود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر با پیامک به فرد ارسال می‌شود.

وی به خدمات ارائه شده سال گذشته در این بخش اشاره و بیان کرد: این طرح در فاز اول در ۱۰۰ محله کم برخوردار سراسر کشور اجرا و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مورد نظر آن‌ها ارائه شد که بر این اساس، ۱۵ درصد موضوعات مطروحه توسط مردم غیر مالی بود که با گفت و گو و مشاوره به سرانجام رسید.

قادری با بیان اینکه در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم سویی استراتژیک بین دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادها ایجاد شد، ادامه داد: سازمان بهزیستی در طول هزار روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توانخواهان تحت حمایت خود ارائه داده است.

وی افزود: عده‌ی قابل توجهی از خدمت بگیران سازمان بهزیستی در پشت نوبت دریافت مستمری بودند که در این دولت، تمام این افراد شامل ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفته و هم اکنون هیچ زن بی سرپرست خانوار یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: همچنین هیچ متقاضی ارائه خدمات و یا دریافت اقلام توانبخشی مانند کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی و عصا نیز در پشت نوبت انتظار نیست.

وی یادآور شد: از ۱۲ سال پیش ساختار این سازمان تغییر نکرده بود اما در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی بهزیستی اتفاق افتاد و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: باتوجه به خدمات گسترده و مطلوب این سازمان به جامعه هدف خود، سال گذشته بهزیستی در حوزه‌ی اشتغال به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، بازدید از شیرخوارگاه، خانه سالمندان، دیدار با خانواده معظم شهدای بهزیستی و معلولان، دیدار مردمی با جامعه هدف بهزیستی در شهرستان‌های چوار و ایوان از جمله برنامه های سفر یک‌روزه قادری به ایلام است.

نظر شما