شناسهٔ خبر: 67268035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد خبر داد؛

۴ هزار یزدی حافظ قرآن می‌شوند

یزد - مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با اشاره به اجرای طرح بزرگ بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم، از ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در این طرح خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح بزرگ بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴ هزار شهید استان یزد گفت: این طرح برای اولین بار در کشور با حمایت استاندار و پیگیری اتحادیه قرآنی به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه جریان خوبی در حوزه قرآن کریم در استان یزد شکل گرفت و ۴ هزار نفر به صورت رسمی در این طرح در حال فعالیت هستند و تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ آزمون برگزار شده و میانگین اجزای حفظ شده طی ۱۴ ماه گذشته، ۶ جزء بوده است.

مطهریان افزود: هدف این طرح حفظ به تنهایی نیست، بلکه حفظ همراه با تدبر در مفاهیم کاربردی و قابل اجرا در زندگی امروزی مدنظر قرار گرفت و در قالب بسته‌های آموزشی متنوع در اختیار قرآن آموزان قرار گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد اظهار کرد: از اهداف این طرح این بود که استان یزد الگویی برای کشور شود و با تدبیر و پیگیری ستاد طرح در یزد این مهم محقق شد به نحوی که طرح بزرگ ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به یاد ۴۰ هزار شهید همانند مدلی که در یزد در حال انجام است، در کشور به استان ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به ویژگی منحصر به‌فرد طرح قرآنی تربیت ۴ هزار حافظ قرآن کریم گفت: این مسیر با همراهی یک دوست معنوی، گرمتر و نورانی‌تر می شود به گونه ای که بعد از ثبت نام هر قرآن آموز، یکی از شهدای والامقام استان به هر فرد اختصاص داده می‌شود که از ابتدای حفظ تا پایان حفظ کل قرآن کریم، این مسیر با ارتباط معنوی بین قرآن آموز و شهید اختصاصی، هموارتر و پربرکت‌تر می شود.

نظر شما