شناسهٔ خبر: 67288481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

جذب اعتبارات اشتغال کمیته امداد کرمانشاه بیش از میانگین کشور است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سقف تخصیص تعهدات اشتغال‌آفرین نهادهای حمایتی در کشور ۸۲ درصد است، گفت: این سقف در کرمانشاه ۹۲ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در همایش یاوران اشتغال که با حضور مدیران امور شعب بانک، رؤسا، کارشناسان بانک‌های استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی به طور خاص استان کرمانشاه، دوروی سکه را باید با هم ببینیم.

وی ادامه داد: یک‌روی سکه در استان کرمانشاه وضعیت موجودی است که با زحمت همکاران و پیشکسوتان تلاش برای بهبود آن و رشد و تعالی استان شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نیازمندی‌های استان علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، گفت: برای بهبود نرخ بیکاری کرمانشاه هنوز جای کار داریم و تا آخرین لحظه توفیق خدمت باید بدون توقف و تعلل تلاش و فعالیت کنیم.

وی در بیان روی دوم سکه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیاد استان برای ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد: در نمونه‌ای ساده از این ظرفیت‌ها، می‌توان به برخورداری استان از ۳۰۰ روز آفتابی اشاره کرد که فرصتی برای استفاده مردم استان از سلول‌های خورشیدی است که به صورت تدریجی درآمدی ماندگار برای خانواده‌ها به همراه دارد.

صحرایی از معرفی کیفیت زعفران کرمانشاه در سفر اخیر به اقلیم کردستان عراق سخن گفت و افزود: سال گذشته با کاشت ۶۰۰ هکتار زعفران، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلو زعفران با کیفت برداشت شده است.

وی با پیشنهاد به بانک‌های عامل و کمیته امداد استان در راستای سرمایه‌گذاری مشترک برای راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی زعفران با نشان کرمانشاه، اضافه کرد: با این کار زعفران را در بازار آن‌سوی مرزها با قیمت خیلی مناسبی به فروش خواهیم رساند.

استاندار کرمانشاه در حاشیه فرصت اربعین و تردد زوار از جاده‌های استان و مرز خسروی به فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغال‌های مفید و مولد اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳ میلیون زائر از جاده‌های استان و مرز خسروی تردد داشته باشند که تنها کافی است زعفران کرمانشاه را در چند نقطه به‌صورت هدفمند معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سقف تخصیص تعهدات اشتغال‌آفرین نهادهای حمایتی در کشور ۸۲ درصد است، تصریح کرد: این سقف در کرمانشاه ۹۲ درصد است یعنی ۱۰ درصد اجرای تعهدات بانکی برای شغل‌آفرینی بالاتر از کشور است.

صحرایی در پایان، با بیان اینکه کرمانشاه استانی فقیر نیست، گفت: این استان آب، خاک، آفتابی دارد که می‌توانیم از آن برای فراهم شدن مقدمه اشتغال مولد و پایدار استفاده شود.

نظر شما