شناسهٔ خبر: 67346359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سال جاری انجام می‌شود

راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در آذربایجان‌غربی

المیرا عسگری زاده

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی از جلب رضایت در ۴۲ فقره پرونده قصاص و صلح و سازش بیش از ۷۰ هزار فقره پرونده اختلاف با میانجیگری شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

اکبر اسدی از جلب رضایت اولیای دم ۴۲ فقره پرونده قتل در سال گذشته با تلاش و میانجی‌گری اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش در استان خبر داد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان در ادامه با اشاره به آمار پرونده‌های وارده و مختومه شورا در سال ۱۴۰۲  گفت: در سال گذشته قریب به ۲۷۵ هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده و مورد رسیدگی واقع شده و بیش از ۲۷۰ هزار فقره از آنها مختومه شد. 

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبت‌های خود افزود: همکاران ما در شوراهای حل اختلاف، صلح یاران ستاد صبر، مددکاری زندان و هسته‌های جهادی بخشایش در سال گذشته توانستند با تلاش و میانجیگری خود با ایجاد مصالحه در ۳۷ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه، بیش از ۷۰ هزار فقره پرونده اختلاف را با ایجاد مصالحه منجر به صلح و سازش نمایند.

اسدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حل و فصل اختلافات در پرونده‌های خانواده و توجه ویژه شوراهای حل اختلاف به تحکیم بنیان خانواده‌ها اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان در زمینه ایجاد سازش در پرونده‌های خانواده توانست در سال گذشته قریب به ۹ هزار فقره پرونده خانواده را که نزدیک به ۲ هزار فقره از آنها مربوط به دعاوی طلاق بود را با وساطت و میانجیگری و با آشتی زوجین به سازش ختم کرده و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها جلوگیری شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت حل اختلاف آذربایجان‌غربی، معاون حل اختلاف استان با اشاره به موضوع استخدام کارکنان شورای حل اختلاف، اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف مصوب سال ۱۴۰۲، راه‌اندازی دادگاه‌های صلح و استخدام ۱۰ هزار نفر کارکنان شوراهای حل اختلاف را از برنامه‌های مرکز حل اختلاف قوه‌قضائیه در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما