شناسهٔ خبر: 67347708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صلح و سازش بیش از ۷۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی از جلب رضایت در ۴۲ فقره پرونده قصاص و صلح و سازش بیش از ۷۰ هزار فقره پرونده اختلاف با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری و معاون حل اختلاف استان آذربایجان غربی طی مصاحبه‌ای که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در محل دفتر معاونت حل اختلاف استان ترتیب یافته بود از جلب رضایت اولیای دم ۴۲  فقره پرونده قتل در سال ۱۴۰۲ با تلاش و میانجیگری اعضای شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش در استان خبر داد.

اکبر اسدی  در ادامه با اشاره به آمار پرونده‌های وارده و مختومه شورا در سال ۱۴۰۲  اظهار  داشت: در سال گذشته قریب به ۲۷۵ هزار فقره پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شده و مورد رسیدگی واقع شده و بیش از ۲۷۰ هزار فقره از آنها مختومه گردید.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف، صلح یاران ستاد صبر، مددکاری زندان و هسته‌های جهادی بخشایش در سال گذشته توانستند با تلاش و میانجیگری خود با ایجاد مصالحه در  ۳۷ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه، بیش از ۷۰ هزار فقره پرونده اختلاف را با ایجاد مصالحه منجر به صلح و سازش نمایند.

اسدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حل و فصل اختلافات در پرونده‌های خانواده و توجه ویژه شورا‌های حل اختلاف به تحکیم بنیان خانواده‌ها اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف استان در زمینه ایجاد سازش در پرونده‌های خانواده توانست در سال گذشته قریب به ۹ هزار فقره پرونده خانواده را که نزدیک به ۲ هزار فقره از آنها مربوط به دعاوی طلاق بود را با وساطت و میانجیگری و با آشتی زوجین به سازش ختم کرده و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها جلوگیری نمود.

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی در پایان با اشاره به موضوع استخدام کارکنان شورای حل اختلاف، اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف مصوب سال ۱۴۰۲، راه اندازی دادگاه‌های صلح و استخدام ۱۰ هزار نفر کارکنان شورا‌های حل اختلاف را از برنامه‌های مرکز حل اختلاف قوه قضائیه در سال جاری عنوان کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_11248553"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267354/11248553?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما